با توجه به وضعیت کنونی شهرهای بزرگ و افزایش وسایل نقلیه، ترافیک و اصول مدیریتی آن به عنوان یکی از مهم ترین چالش های مجموعه های مدیریتی در شهر مطرح است و بخش عمده ای از هزینه های اداره شهر را نیز به خود اختصاص می دهد.

به گزارش تبریزمن، اقداماتی که در این حوزه صورت می گیرد، بیشتر با هدف کاهش گره های ترافیکی و افزایش ایمنی در عبور و مرور خودروها تدوین و اجرا می شود و مسوولین امر در تلاشند با استفاده از راهکارهای علمی و آخرین یافته های روز، در عین روان سازی تردد برای خودروها، ایمنی و سلامت شهروندان و بخصوص عابرین پیاده را نیز تامین کنند.

یکی از راهکارهای مهم و اساسی در خیابان های اصلی و بزرگراه ها، احداث تقاطع های غیرهم سطح و پل های ارتباطی است که در کلان شهر تبریز هم، به عنوان یکی از اولویت های برنامه های مدیریت ترافیک مورد توجه قرار گرفته است.

احداث تقاطع‌های غیرهمسطح درخیابان‌های اصلی شهر و بخصوص نقاطی که در تلاقی با دیگر مسیرها، ترافیک فشرده ای را ایجاد می کنند، می تواند با جدا سازی مکانی جریانهای ترافیکی و ایجاد جریان ترافیکی پیوسته، در کم کردن زمان تاخیر و افزایش ظرفیت تقاطع ها، موثر باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در این خصوص می گوید: یکی از ضروری ترین نیازهای شهر تبریز، بهبود سیستم حمل و نقل، حذف تقاطع هایی با ترافیک شدید، روان سازی ترافیک و افزایش سرعت سفرهای درون شهری است.

شهرداری تبریز هم، بخشی از پروژه های عمرانی خود را در این راستا تدوین کرده که از مهم ترین آن ها، می توان به تقاطع های غیر هم سطح اشاره کرد. این تقاطع ها، چندین سال است که شهر تبریز را درگیر خود کرده و عمده توان عمرانی شهرداری را به خود اختصاص داده است.

محبوب عبداله پور، اجرای این پروژه ها را برای رفع گره ترافیکی شهر ضروری دانسته و تصریح می کند: در راستای روان سازی ترافیک در نقاط مختلف شهر، این بار شهرداری تبریز از شیوه ای نوین برای احداث تقاطع های غیر هم سطح استفاده کرد و با اتخاذ سیاست های استراتژیک، موفق شد پروژه های تقاطع غیر هم‌ سطح گلکار، روگذر اره گر، زیر گذر و روگذر هتل مرمر، روگذر راه آهن، روگذر ورودی وادی رحمت، ضلع غربی و شرقی جاده سنتو و شهیدان خانلی را در زمانی کمتر از وقت مقرر، به بهره‌ برداری برساند و این یک اولین دیگر برای تبریز بود که در اجرای پروژه هایی با این تعدد و عظمت، گزینه زمان را به تصرف خود درآورد. در ادامه نیز، احداث تقاطع های غیر همسطح گلپارک، تقاطع جانبازان، آخونی، پروژه عظیم  میدان آذربایجان،  ۶۵ متری خاوران و طرح شبدری ائل گلی به کسایی، پل انتهای ائل گلی به دروازه تهران، دوربرگردان کلانتر کوچه و مقاوم سازی و مرمت پل توانیر با پیشرفت فیزیکی چشمگیری در حال اجرا هستند.

معاون فنی و عمرانی شهردارتبریز، ضمن تاکید بر این نکته که برنامه ریزی برای احداث این طرح‌ها، طبق نایز سنجی های کارشناسانه صورت گرفته، اظهار امیدواری می کند که با اتمام عملیات عمرانی این تقاطع ها، ترافیکی روان و ترددی ایمن، نصیب شهروندان تبریزی گردد.

 


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :