به گزارش تبریزمن، جلسه شورای شهر تبریز پس از ۲ هفته تعطیلات تابستانی صبح امروز تشکیل گردید و ۳ لایحه دو فوریتی مورد موافقت اعضای آن قرار گرفت.

بدین ترتیب طبق مصوبه اعضای شورای شهر تبریز که با رعایت آیین نامه معاملاتی شهرداری تبریز و به صورت غیرنقدی صورت گرفت  مونتاژ واگن های متروی کلان شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز در دپوی لاله تبریز انجام خواهد گرفت تا مقدمات تولید آن ها در شرکت طرف قرارداد موسوم به واگن سازان خاورمیانه میسر گردد.

در لایحه دو فوریتی شهرداری چنین آمده است:برای ۳ کلان شهر مذکور، خرید تعداد ۳۱۵ دستگاه واگن مترو در دستور کار مسوولان کشوری قرار گرفته که ۱۸۰ دستگاه آن ها متعلق به تبریز می باشد و مقرر گردیده تا ۱۰۰ دستگاه به صورت CBU ساخت کشور چین و ۲۱۵ دستگاه نیز به صورت PLB مونتاژی انجام خواهد گرفت که با خرید ۴۹ درصد از سهام  شرکت واگن سازان خاورمیانه و مشارکت برای تولید واگن ها اقدام خواهد گردید.

بنابراین با قابلیت ها و پتانسیل های شهر صنعتی تبریز، تولید واگن های شیراز و اصفهان نیز در این شهر صورت خواهد گرفت، از سوی دیگر آورده شهرداری، محل اجاره دپوی لاله متروی تبریز در نظر گرفته شده است تا شرکت پوژن کشور چین به عنوان شرکت مادر، تعداد یک صد دستگاه واگن را به طور تولیدی کامل و مابقی نیز در داخل کشور و مشخصا در کلان شهر تبریز مونتاژ خواهد شد.

DSC_0081

جعفر مدبر نیز در نطق پیش از دستور خود با تقدیر از اقدامات عمرانی شهرداری تبریز با وجود شرایط موجود اقتصادی گفت: توافقات هسته ای در دنیا نوعی فضای مناسب ایجاد کرده است که البته پشت پرده مسایل آمریکا را نیز محرز کرد و بخشی از آن همه نقشه ای که طراحی کرده بودند نقش بر آب شد، لذا در این شرایط ویژه جهانی، مدیریت شهری تبریز نیز باید از طریق درآمدهای پایدار و اقتصاد شهری بهبود یابد.

وی ادامه داد: سایر شهرهای کشور از فرصت به وجود آمده در فضای توافقات نهایت استفاده را به عمل می آورند اما ما آن طور که باید و شاید نتوانسته ایم بهره لازم را عملیاتی نماییم زیرا اکنون باید گروه های سرمایه گذاری بسیاری به شهرمان می آمدند و مقدمات کار را فراهم می آوردند که متاسفانه اینگونه نیست!

مدبر سپس با اشاره به ضرورت توجه به امر سرمایه گذاری افزود:در مقوله جذب سرمایه گذاران، نسبت به دوره قبلی شورای شهر تبریز عملکرد ضعیفی داشته ایم لذا اگر می خواهیم تبریز واقعا رشد کرده و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد حتما باید به سوی جذب سرمایه گذاری های کلان حرکت نماییم.

این عضو شورای شهر در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود به سنگ اندازی ریاست دوره دوم شورای شهر در جذب یک سرمایه گذار نوشهری اشاره کرد و گفت: وقتی سرمایه گذار شمالی با اصرار همسر تبریزی خود برای ساخت تجهیزات تفریحی در ارتفاعات عینالی در صحن علنی شورای دوم حضور یافت با سنگ اندازی ها و بهانه گیری های واهی مبنی بر عدم تطبیق مدرک دکترای تربیت بدنی وی با امور عمرانی مواجه شد و فرار را بر قرار ترجیح داد.

توجه به درآمدهای پایدار شهرداری تبریز، اهمیت رسیدگی به امور کارگری و بدهی ها و  نیز توجه به حقوق مردم در تملک اراضی طرح های عمرانی از جمله مواردی بود که مدبر به آن ها اشاره کرد.

شهردار تبریز نیز در جلسه علنی امروز شورای شهر خواستار اختصاص جلسه ای ویژه برای بررسی درآمدهای پایدار شهری شد و گفت: روند جذب و فعالیت سرمایه گذاران در شرایط قابل قبولی قرار دارد اما خودمان تبلیغات و اطلاع رسانی نمی کنیم تا مشکلی در مسیر فعالیت سرمایه گذاران پیش نیاید.

صادق نجفی در خصوص پیشرفت متروی تبریز هم تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در بهمن ماه سال جاری تعداد ۱۰ رام شامل ۵۰ واگن قطار در تبریز وجود خواهد داشت تا امر راه اندازی مترو میسر گردد.

وی افزود:برای تولید واگن های قطار در شهر تبریز نیز، دپوی لاله برای فعالیت شرکت واگن سازان خاورمیانه انتخاب شده است تا با آغاز به کار آن ها، امکان پوشش مونتاژ و تولید واگن های مورد نیاز متروی شهرهای شیراز و اصفهان نیز عملیاتی گردد.

به گفته شهردار تبریز اکنون ۲ رام واگن در راه تبریز قرار دارد و ۳ رام دیگر نیز به زودی از شهر شانگهای چین به سوی این شهر حرکت خواهد نمود.

DSC_0087

در ادامه جلسه علنی روز گذشته شورای شهر تبریز و در راستای سیاست های تشویقی  درآمدهای پایدار شهرداری ۲ لایحه دو فوریتی دیگر شامل استفاده شهروندان از تسهیلات بانک شهر در امر ساخت و ساز و نیز اجازه خرید دین با نرخ تسهیلات ۲۱ درصد مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که امروز کاروان رضوی بارگاه امام هشتم در تالار شورای شهر حضور یافته و فضای شورا را عطراگین نمودند.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :