مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز اعلام کرد: اوراق مشارکت به ارزش دو هزار میلیارد ریال برای این پروژه ملی در سالجاری از سوی بانک مرکزی منتشر و به فروش خواهد رسید.

به گزارش تبریزمن، محمدصادق پشمینه آذرافزود: مقدمات، تشریفات و مراحل مختلف اداری انتشار و صدور این میزان اوراق مشارکت برای قطار شهری تبریز طی شده و هم اکنون این موضوع در دولت و بانک مرکزی مراحل نهائی خود را سپری می کند تا با اخذ مجوزهای لازم، توزیع و فروش آن آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه تنگناهای مالی یکی از چالش های مهم و اساسی اجرای پروژه قطار شهری تبریز است، اهتمام دولت و شهرداری تبریز در رفع این مشکلات را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در این راستا طی سال های اخیر پیشرفت های خوب و روند مناسبی در بودجه ریزی و اختصاص اعتبارات مورد نیاز انجام شده است اما به هیچ عنوان این تسهیلات و اعتبارات کافی نیست.

پشمینه آذر ادامه داد: انتشار و فروش اوراق مشارکت یکی از بهترین و مناسب ترین راه کارهای برای برون رفت از مشکلات مالی در قطار شهری است که دولت و شهرداری تبریز در این زمینه از ماه ها قبل فعال شده و مقدمات آن فراهم است که با فروش این میزان اوراق می توان بخش اعظمی از طرح را پیش برد.

وی، از تلاش سازمان قطار شهری تبریز برای جذب و جلب سایر منابع مالی به غیر از اعتبارات دولتی و شهرداری خبر داد و افزود: در این زمینه مدل های مختلفی را مورد بررسی قرار داده ایم که جذب فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری در اولویت قرار گرفته و مراحل اداری آن از طریق وزارت کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی طی می شود.

پشمینه آذر، مجموع اعتبار تخصیصی به پروژه قطار شهری تبریز در سال گذشته را سه هزار و ۵۰۰ میلیارد اعلام کرد که از این رقم ۹۴۱ میلیارد ریال به خط دوم این پروژه اختصاص یافت.

به گفته وی، پارسال دولت بیشترین تخصیص را در میان قطارهای شهری کشور به تبریز داشت، به این معنا که از اعتبار یکهزار و ۳۲۰ میلیارد ریالی حدود ۴۷ درصد اختصاص یافت.
قطار شهری تبریز دارای چهار خط است که عملیات حفاری تونل خط یک به طول ۱۸ کیلومتر به طور کامل پایان یافته و شش کیلومتر اول آن نیز در حال خدمات رسانی به مردم است.

خط یک این پروژه به طول ۱۷/۲ کیلومتر با ۱۸ ایستگاه از میدان ائل گلی آغاز و از طریق بلوار شهید باکری و ۲۹بهمن، خیابان امام خمینی (ره)، چهارراه محققی، باغ گلستان و خیابان خیام به کوی لاله ختم می شود و حدود هشت کیلومتر از مسیر به صورت تونل عمیق طراحی شده و با دو دستگاه حفار TBM در عمق حدود ۱۶ـ ۲۵ متری در حال حفاری می باشد.

خط سوم به طول حدود ۱۵ کیلومتر و شامل ۱۴ ایستگاه از فرودگاه بین المللی تبریز آغاز و با عبور از میدان بزرگ آذربایجان و خیابان انقلاب، از طریق میدان دانشسرا و خیابان ارتش به پایانه بزرگ اتوبوس های بین شهری تبریز جنب بزرگراه شهید کسائی ختم می شود.

خط چهارم این پروژه نیز به طول ۱۰ کیلومتر شامل ۱۰ ایستگاه به شکل حلقوی در مرکز شهر سه مسیر فوق الذکر را به هم ارتباط می دهد.
کلانشهر تبریز حدود یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر جمعیت دارد.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :