رایانه‌هاى این ماشین‌هاى غول پیکر سرعت مطلوب را براى بهره‌ورى سرعت سوخت محاسبه کرده و آن را اجرایى مى‌کنند.

به گزارش تبریزمن، کامیون‌های بدون راننده باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده ولی بیکاری  میلیون ها نفر در جهان را رقم خواهد زد.

در اوایل ماه جارى (آوریل ٢٠١۶)، ۶ کاروان کامیونى از چندین گروه کامیون سازى در اروپا، بدون دخالت هیچ نیروى انسانى و به صورت کاملا مستقل از مسیرهاى متفاوت به هلند رسیدند.

گزارش عصر ایران از کامیون‌های بی‌سرنشینی که در زمینه حمل نقل فعالند

این اقدام هماهنگ و مشترک بخشی از چالش رژه کامیون هاى اروپاست که به تجهیز کامیون هاى مستقل خودران پرداخته بودند. اجراى این مانور قابلیت کامیون هاى خودران را به تصویر مى کشد و از انقلاب جدید در عرصه حمل‌ونقل خبر مى دهد. فناورى به شکلى چشمگیر به دنیاى حمل و نقل ورود مى کند و این امر سرآغاز این تحول بزرگ است.

هم اکنون حدود ٧۵ درصد از این هزینه حمل و نقل کالا توسط کامیون ها به نیروى انسانى تعلق مى‌گیرد، همین آمار کوتاه و ساده بیانگر آن است که پول زیادى با استفاده از کامیون‌هاى بدون راننده و خودران پس انداز خواهد شد که علاوه بر صرفه‌جویى نیروى انسانى، خودروهاى بدون سرنشین بهره‌ورى را افزایش مى‌دهند.

گزارش عصر ایران از کامیون‌های بی‌سرنشینی که در زمینه حمل نقل فعالند

براساس قانون‌هاى بین‌الملل رانندگان موظف به استراحت ٨ ساعته پس از ١١ ساعت رانندگى هستند، اما کامیون‌هاى خودران مى‌توانند حدود ٢۴ ساعت متوالى به رانندگى ادامه دهند. به علاوه رایانه‌هاى این ماشین‌هاى غول پیکر سرعت مطلوب را براى بهره‌ورى سرعت سوخت محاسبه کرده و آن را اجرایى مى‌کنند. این در حالیست که احتمال حرکت سریع، کند، یا نامتناسب با شرایط، در حرکت رانندگان معمولى وجود دارد. فناورى‌هاى کاروان خودران آتى به کامیون‌ها این امکان را مى‌دهد که با قرار گرفتن در امتداد یکدیگر مقاومت در مسیرباد را کاهش دهند.

گزارش عصر ایران از کامیون‌های بی‌سرنشینی که در زمینه حمل نقل فعالند

بسیارى از این صرفه جویى‌ها مانند هزینه‌هاى کمتر در حمل و نقل به نفع مشتریان خواهد بود. اما در مقابل استفاده از این فناورى به معناى از دست دادن میلیونها شغل در سراسر جهان است.

تاکنون شرکت‌های آلمانی در ساخت خودران‌های غول‌پیکر،پیشتاز بوده‌اند. دایملر، کمپانی اصلی مرسدس بنز، ویدئویی از یک کامیون آینده ۲۰۲۵ به نمایش گذاشته که نشان می‌دهد این وسیله نقلیه در اتوبان‌های آلمان با سرعت بالا خودش را می‌راند.

گزارش عصر ایران از کامیون‌های بی‌سرنشینی که در زمینه حمل نقل فعالند

با استفاده از سیستمی که شرکت آن را (Highway Pilot ) راننده بزرگراه) می‌نامد، شخص راننده می‌تواند کنترل کامیون را به دست سیستم بدهد و به عنوان مسافر در کامیون استراحت کند.

برای اینکه کامیون بتواند در کنار دیگر خودروها حرکت کند، سیستم Highway Pilot از ترکیبی از ارتباطات خودرو به خودرو از طریق وای- فای رادار پشت در هر دو طرف کامیون و رادارهای بلند و کوتاه که در جلوی کامیون تعبیه شده است استفاده می‌کند. این کامیون از یک دوربین در جلو برخوردار است .


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :