این روزها در کنسول‌های نسل هشتم تاکید زیادی بر رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰ در بازی‌های ویدیویی وجود دارد. به نظر می‌رسد طبق گفته شرکت بتسدا، تمام نسخه‌های Doom بدون‌توجه به پلتفرم با همین ویژگی‌های موردنظر اجرا خواهند شد.

به گزارش تبریزمن، استودیو‌های بازی نیز سعی در استفاده حداکثری از تمام قدرت سخت‌افزاری کنسول‌های نسل هشتم دارند، اما محدودیت سخت‌افزاری کنسول‌ها همیشه این اجازه را به سازندگان نمی‌دهد. در حالی که در پلتفرم PC، محدودیتی وجود ندارد و خیلی از بازی‌های مولتی پلتفرم در پلتفرم PC با رزولوشن ۲K و حتی ۴K قابل اجرا هستند.

اگر نگران بازی اکشن Doom و نحوه اجرا آن در کنسول‌های اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ هستید، خبرهای خوبی برای شما داریم! شرکت بتسدا امروز اعلام کرد این بازی از نظر رزولوشن در حالت ۱۰۸۰p، و از نظر نرخ فریم در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه بدون توجه به پلتفرم، اکس‌باکس وان یا پلی‌استیشن ۴، اجرا خواهد شد.

طبق گفته بیلی خان برنامه‌نویس ارشد پروژه ساخت بازی، این دستاورد به دلیل استفاده از انجین idTech 6 به دست آمده است. خان می‌گوید:

ما از بازیکنان می‌خواهبم تصور کنند که اجرای DOOM و سایر بازی‌هایی که با انجین idTech 6 و در رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه روی تمام پلتفرم‌ها چه تاثیر زیادی از نظر بصری خواهد داشت، این در حالی است که اکثر عناوین به سختی به ۳۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن مشابه دست پیدا می‌کنند. هدف ما ارائه بهترین بازی با گرافیک زیبا ممکن در ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه است.

شکی نیست که اجرای بازی به صورت مشابه خبر خوبی برای مشتاقان ۶۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰p در کنسول‌های نسل هشتم است و به احتمال زیاد باید انتظار اجرای DOOM را به صورت کاملاً یکسان در اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ باشیم. حداقل در این یک بازی خبری از دعواهای همیشگی بین طرفداران هر دو کنسول نخوایم دید.

طبق اعلام قبلی شرکت بتسدا، Doom در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و PC عرضه می‌شود. همچنین در صورت پیش خرید نسخه دیجیتال بازی در اکس‌باکس وان می‌توانید به نسخه backwards compatibility بازی‌های Doom 1 و Doom 2 دسترسی پیدا کنید.


Galaxy S7 - 944 x 150

کلیدواژه ها : ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :