به گزارش تبریزمن، نشست خبری حبیب شیری آذر عضو شورای شهر تبریز ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در محل عمارت ساعت تبریز برگزار شد. شیری آذر در ابتدای این نشست که با هجدهمین سالگرد دوم خرداد ۷۶ همراه شده  و با اشاره به این رویداد گفت: حماسه سازان در سال ۷۶ حماسه ای آفریدند که دوم خرداد را به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب تبدیل کرد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: در سال ۹۴، ۱۷۰ دستگاه اتوبوس و شش هزار تاکسی به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز افزوده می شود. هرچند این افزایش نیازهای تبریز را پاسخگو نخواهد بود اما در تلاش هستیم تا تعداد اتوبوس های اضافه شده را به ۳۰۰ دستگاه افزایش دهیم.

DSC_0062

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان اظهار داشت: علی رغم نواقصاتی که عده ای در جریان این سفر آفریدند اما مردم روز چهارشنبه با حضوری پرشور به استقبال رئیس جمهور رفتند و یک روز حماسی را در تاریخ این شهر ثبت کردند.

این عضو شورای شهر تبریز در خصوص وضعیت فضای سبز تبریز گفت: تبریز باغ شهر ایران بود که فضای سبز این شهر فروخته شد؛ بطوری که اکنون با مشکلات فضای سبز مواجه هستیم، در چند سال اخیر فضای سبز تبریز در حال توسعه است و برنامه ریزی ویژه روی احداث بوستان های محلی انجام داده ایم و همچنین سازمان پارک های تبریز امسال گلکاری بسیار خوبی انجام داده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با تاکید بر یکسان سازی کردن حقوق دریافتی کارگران، بیان داشت: پیش از این در موضوع یکسان سازی حقوق کارگران سیاسی کاری شده بود و نگاه غیر شورایی به آن می شد.

DSC_0051

وی افزود: نگاه سیاسی و غیرشورایی به این موضوع مانع این شد که این طرح به صحن شورا بیاید اما اخیرا اقدامات لازم برای یکسان سازی دریافتی کارگران صورت گرفته است.

شیری آذر در پاسخ به سوال دیگری در مورد مصوبه مجلس مبنی بر کاهش تعداد اعضای شورای شهر، اظهار کرد: تا زمانی که احزاب مستقل و مردمی در کشور فعالیت نکنند، این تصمیم بی مورد هم نیست اما در صورت فعالیت احزاب، تعداد اعضای شورا هر چقدر هم بیشتر باشد، بهتر خواهد شد و نقش آفرینی مردم در امور خود افزایش می یابد.

شیری آذر با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس درخصوص استعفای اعضای شورای شهر برای شرکت در انتخابات مجلس گفت: زود است بگویم در انتخابات مجلس شرکت خواهم کرد اما مصوبه اخیر مجلس مبنی بر استعفای اعضای شورای شهر بر خلاف مصوبات پیشین است زیرا عضویت در شورا شغل محسوب نمی شود.

DSC_0073

وی افزود: عملکرد شهرداری تبریز را طی دو سال گذشته مثبت ارزیابی می کنم و پروژه هایی که در کمترین زمان به بهره برداری رسیده اندناشی از پویایی و تحرک این مجموعه است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز درخصوص افزایش نرخ کرایه اتوبوس ها و تاکسی ها، گفت: مخالف افزایش کرایه های پیشنهاد شده ازسوی شهرداری بودیم اما اگر شورا این افزایش را نمی پذیرفت مردم باید بیش ازاین افزایش در جاهای دیگر می پرداختند.

وی با بیان اینکه یک سوم هزینه های شرکت واحد اتوبوسرانی را دولت می پردازد، افزود: یک سوم هزینه ها را نیز شهرداری و یک سوم دیگر رامردم می پردازند و متاسفانه با قطع کمک های دولت به این ناوگان، میزان بدهی های شرکت بالا رفته و این شرکت به یک شرکت زیان ده تبدیل شده است.

شیری آذر گفت: البته در گذشته طرحی پیشنهاد کرده بودیم که هزینه های شرکت واحد را در قبوض خدماتی شهروندان سرشکن کنیم که متاسفانه این طرح سیاسی و بایگانی شد اما به دنبال این هستیم تا بخش اعظمی از بدهی های شرکت واحد به تامین اجتماعی را تا پایان سال ۹۵ پرداخت کنیم و این به معنای خروج این شرکت از جمع شرکت های زیان ده نیست.

DSC_0063

این عضو شورا همچنین به طرح ساخت تراموا در مسیرهای مختلف تبریز اشاره کرد و گفت: به دلیل زلزله خیز بودن تبریز و همچنین هزینه های بالای ساخت مترو شورا به شهرداری این ماموریت را داد تا با مشارکت بخش خصوصی و خارجی طرح اجرا تراموا را مطالعه و در صورت تایید در چند مسیر تبریز بجای مترو خط تراموا راه اندازی شود.

شیری آذر گفت: از نحوه فعالیت و عملکرد متروی تبریز رضایت چندانی نداریم و با سرعتی که مترو در پیش گرفته بهره برداری از آن تا چند سال آینده بعید به نظر می رسد.

وی روند خدمات شهری شهرداری تبریز در دوره جدید را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به رغم رکود اقتصادی و مشکلات مالی، خدمات و کارهای عمرانی خوبی صورت گرفته که در مدیریت های قبلی سابقه نداشت.

وی از عدم توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی را نقطه ضعف بارز شورای چهارم عنوان کرد و افزود: شورا در این مورد ناکام است اما با این همه شهرداری تبریز در این خصوص نیز اقدامات خوبی انجام داده و نیاز است شورا در این مسیر همراه و کمک شهرداری باشد.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :