معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی از بهبود ۱۰ درصدی عملکرد ۷۱ دستگاه اجرایی استان با توجه به شاخص‌های تخصصی در سال ۹۳ خبر داد.

خبرگزاری فارس: بهبود 10 درصدی عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی/  ارائه خدمات شهرداری در دفاتر پیشخوان دولتی

به گزارش تبریزمن، علی نواداد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی از چهره‌های رسانه‌ای شناخته شده در استان است.

نواداد از سال ۱۳۶۰ وارد سازمان صدا و سیما شده و مسئولیت‌هایی چون مدیر پخش تلویزیون، مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی، معاون صدا و قائم مقام صدا و سیما را در کارنامه اجرایی خود ثبت کرده است.

وی از شهریور سال ۶۶ تا سال ۷۴ مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌غربی، سال ۷۴ تا سال ۷۸ نماینده سازمان صدا و سیما در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز و پس از آن از تیرماه ۸۶ تا فروردین ۹۴ مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی بوده است.

نواداد در رشته مدیریت منابع انسانی دارای درجه کارشناسی ارشد است تا به عنوان آخرین پست اجرایی خود معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی را به عهده بگیرد. به نظر می‌رسد چهره رسانه‌ای او کاملا تاثیرات خود را بر نحوه مدیریت او در این معاونت به جای گذاشته است، به طوری که از زمان قبول مسئولیت او فعالیت، نشاط و سرزندگی این بخش از استانداری کاملا به چشم می‌آید.

آنچه در ذیل می‌آید ماحصل گفت‌وگوی تحلیلی ما با علی نواداد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی درباره وظایف و نقش‌های این معاونت و مهم‌ترین عملکردهای آن در دو سال گذشته است.

آقای نواداد به عنوان پرسش اول با عنایت به پشت سرگذاشتن هفته دولت از تلاش‌های صورت گرفته در این ارتباط بفرمایید.

هفته دولت فرصت مغتنمی است تا شهروندان عزیز و فهیم بدانند خادمان آنها برای اجرایی کردن سیاستگذاری‌های کلان دولت تدبیر و امید و عمل به توصیه‌های داهیانه مقام معظم رهبری و برای گره‌گشایی مشکلات و رفع کاستی‌های مردم تمام توان خود را به کار می‌گیرند و لازم است مدیران اجرایی هم با بهره‌مندی از ظرفیت اطلاع‌رسانی موجود، گزارش عملکرد خود را به سمع و نظر ولی‌نعمتانشان برسانند.

مسئولان اجرایی هرگز نباید فرصت طلایی تلاش و تکاپو را برای رونق تولید و توسعه اقتصادی از دست بدهند و بدون شک تمام خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص در استان آذربایجان‌شرقی که به فرموده رهبر معظم انقلاب، «سر ایران» لقب گرفته، برای توسعه استان و کشورمان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با تمام توان در حال انجام امور محوله و اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری در استان است تا ضمن پیاده‌سازی اهداف دولت الکترونیک به توسعه استان و ارائه خدمات مناسب و جلب رضایت مردم یاری رساند.

به همین جهت و همزمان با هفته دولت که یادواره شهدای دولت نیز محسوب می‌شود، از تمام مدیران اجرایی تقاضا دارم با تاسی از شهیدان گرانقدر دولت عملکرد را سرلوحه رفتار سازمانی خویش قرار داده و در پاسخگویی به مردم اهتمام بیشتری معمول دارند تا در سایه تدبیر مدیران، امید آفرینی و  افزایش یابد.

می‌خواهیم با معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی و وظایف این معاونت بیشتر آشنا شویم.

تا زمان تفکیک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از استانداری، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی از سه دفتر «فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت»، «منابع انسانی و تحول اداری» و «آموزش و پژوهش» و یک اداره کل امور اداری و مالی تشکیل می‌شد و پس از تفکیک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وظایف دفاتر «منابع انسانی و تحول اداری» و «آموزش و پژوهش» به این سازمان انتقال یافت.

توسعه شبکه دولت از ۱۳۰ نقطه به ۹۰۰ نقطه در سطح استان آذربایجان‌شرقی/ نیاز به ۱۰۰ دفتر جدید

در حال حاضر توسعه شبکه دولت که توسط این معاونت پیگیری می‌شد، به کجا رسیده است؟

از جمله کارهایی که از هفته دولت سال گذشته تاکنون در دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت انجام گرفته توسعه شبکه دولت از ۱۳۰ نقطه به ۹۰۰ نقطه در سطح استان است؛ دفاتر پیشخوان خدمات دولت هم به تعداد ۱۳۳ دفتر در تبریز و ۱۶۵ دفتر در شهرستان‌ها رسیده است. برای ارائه خدمات بهتر و بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته ۱۰۰ دفتر جدید به تفکیک مناطق مورد نیاز است که به زودی راه‌اندازی می‌شوند.

ارائه خدمات شهرداری برای نخستین‌بار در کشور در آذربایجان‌شرقی در شبکه دولت

در مجموع چند خدمت توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌گیرد؟

تعداد ۳۲ دستگاه اجرایی ارائه‌دهنده خدمات، ۱۶۲ خدمت را در مجموع ۲۹۸ دفتر پیشخوان انجام می‌دهند که این دفاتر از تبدیل ۳ آژانس پستی، ۲۰ دفتر خدمات درمانی، ۲۰۵ دفتر خدمات ارتباطی و ۶۶ باجه مخابراتی ایجاد شده‌اند. از جمله اقدامات بارز سال‌های ۹۳ و ۹۴ این دفاتر هم ارائه خدمات شهرداری برای نخستین‌بار در سطح کشور است که به عنوان الگوی عملکردی سایر استان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

در مورد ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی بفرمایید.

همه دستگاه‌های اجرایی، موظف هستند برای توسعه دولت الکترونیک پای کار باشند و برای توسعه آن تلاش و اهتمام کنند.

برای توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیکی دولتی به شهروندان، عملکرد ۷۱ دستگاه اجرایی استان با توجه به شاخص‌های تخصصی در سال ۹۳ در ۲ مرحله با بازه زمانی ۶ ماهه مورد ارزیابی قرار گرفت که با توجه به نتایج این ارزیابی میانگین عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه به میزان ۱۰ درصد بهبود یافته است.

راه‌اندازی پرتال دولت به کجا رسید؟

پرتال استانی دولت بر اساس نقشه راه دولت الکترونیک و طرح ۳۰*۵۰ مصوب شده است و استانداری‌ها موظف شده‌اند پرتال استان را نصب و راه‌اندازی کنند؛ پرتال به معنای درگاه است که مردم برای اخذ اطلاعات مورد نیاز خود و خدمات به این درگاه‌ها مراجعه می‌کنند؛ در این درگاه‌ها چهار خدمت ارائه می‌شود که عبارتند از خدمت دستگاه به دستگاه، خدمت دستگاه به کارمندان، خدمت دستگاه به مردم و خدمت دستگاه به تجار و بازرگانان.

مرکز دیتا سنتر استان در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارد؟

به نقل از خبرگزاری فارس، عملیات اجرایی دیتا سنتر استان از سال ۹۰ آغاز شده است که بخش اعظم عملیات اجرایی مرکز داده در سال گذشته به اتمام رسید و در سال‌جاری در سفر ریاست محترم جمهوری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

شبکه ملی اطلاعات به عنوان طرح پایلوت در ۶ استان از جمله آذربایجان‌شرقی

در مورد شبکه ملی اطلاعات صحبتی نکردید.

شبکه ملی اطلاعات ظرفیت لازم برای «نگهداری و تبادل امن اطلاعات داخلی در کشور به منظور توسعه خدمات الکترونیکی» و «دسترسی به اینترنت» از طریق بستر ارتباطی باند پهن سراسری برای کاربران خانگی، کسب و کارها و دستگاه‌های اجرایی را فراهم می‌کند.

برای نیل به اهداف برنامه پنجم توسعه، شبکه ملی اطلاعات به عنوان طرح پایلوت در ۶ استان از جمله آذربایجان‌شرقی مطرح شده است و اصلی‌ترین زیرساخت اطلاعاتی و ارتباطی کشور به شمار می‌رود که در برگیرنده اهداف راهبردی فراگیری خدمات الکترونیک شامل خدمات دولت الکترونیک و افزایش بهره‌وری، کاهش وابستگی به شبکه اینترنت و توانایی اعمال مدیریت حداکثری با دسترسی به آن، گسترش محتوای ایرانی اسلامی و بالا بردن سواد دیجیتال، افزایش کسب و کار دیجیتال و توسعه سهم ICT در اقتصاد و استفاده از آن به عنوان موتور محرک توسعه و افزایش امنیت و قابلیت اطمینان فضای دیجیتال است.

سند تدبیر و توسعه استان در معاونت شما چه رویکردی می‌تواند داشته باشد؟

سند تدبیر و توسعه استان در حوزه فناوری اطلاعات دارای ۳ هسته کلیدی است. هسته کلیدی اول توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات با برآورد اعتباری حدود ۴۵ میلیارد تومان؛ هسته کلیدی دوم توسعه خدمات الکترونیک با اعتبار ۷ میلیارد تومان و هسته کلیدی سوم ارتقای امنیت فضای تبادل اطلاعات با اعتبار ۶ میلیارد تومان از سال ۹۳ تا ۹۶ ایجاد شده است.

در مورد برنامه‌های تحول اداری دفتر منابع انسانی که از سال گذشته آغاز شده، صحبت کنید.

دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی در فراهم‌سازی بستر مناسب برای اجرا و عملیاتی کردن برنامه‌های اصلاح نظام اداری ابلاغی دولت تدبیر و امید(۳۰*۵۰) با ایجاد ساختاری در قالب ستاد راهبری کمیته‌های مربوط به منظور فرهنگ‌سازی و رصد اقدامات دستگاه‌های مشمول، ۳۰ برنامه در ۶ محور مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت سرمایه انسانی، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی فعالیت کرده است.

به نقل از خبرگزاری فارس، به صورت خلاصه در مورد عملکرد اداره کل امور اداری و مالی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی بفرمایید.

این اداره کل هماهنگی و پشتیبانی برگزاری جلسات شورای اداری استان، پشتیبانی سفر مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری به استان، پشتیبانی سفر مقامات و هیئت های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی کشورهای خارجی، پشتیبانی برگزاری مراسمی مثل سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و مراسم شب‌های قدر و همکاری با ستاد دهه فجر را به عهده دارد.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :