مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: پرداختن به موضوع تبریز ۲۰۱۸ تنها در حوزه‌ی وظایف دولت نبوده و بخش دولتی نیز تنها در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری می‌تواند اعمال نظر کند؛ چرا که در این میان نقش بخش خصوصی بسیار پررنگ بوده و باید میدان برای فعالیت بخشی خصوصی باز شود.

به گزارش تبریزمن، مرتضی آبدار در جلسه‌ی هم‎اندیشی بررسی الزامات گردشگری تبریز ۲۰۱۸ با مسئولان و مدیران بخش خصوصی اظهار کرد: شهر تبریز، به علت وزن سنگین سابقه‌ی فرهنگی و تاریخی خود در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است.

وی ادامه داد: این موضوع فرصت بزرگی برای شهر تبریز بوده و برای ساختن تبریزی توسعه یافته و جدید نقطه‌ی شروع است؛ از این‌رو باید فرصت را غنیمت شمرده و شعار هر شهروند یک میزبان را عملی کنیم.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در راستای تبریز ۲۰۱۸ به صورت اختصاصی اقدام به تشکیل دبیرخانه  کرده است که دارای وظایف و ساختار تعریف شده بوده و به منظور پیشبرد اهداف خود نیز، فعالیت‌هایی را شروع کرده است.

آبدار بیان کرد: در دبیرخانه‌ی تبریز ۲۰۱۸ دستگاه‌های استان نماینده دارد که استانداری، شهرداری، اتاق بازرگانی، جهادکشاورزی، آموزش و پرورش و سازمان ورزش جوانان از جمله‌ی این ارگان‌ها هستند؛ در نتیجه برای تبریز ۲۰۱۸ برنامه‌ داریم و در اسفند ۲۰۱۶ نیز جشن ورود به آن را خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایطی را فراهم بیاوریم که حداقل پنج شهرستان در استان، نقش خود را در جریان تبریز ۲۰۱۸ ایفا کند؛ چرا که موضوع تبریز ۲۰۱۸ تنها مختص این شهر نبوده و برای کل آذربایحان شرقی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه باید جامعه را برای میزبانی این رویداد بزرگ آماده کنیم، یادآور شد: در راستای همین امر اخیرا کمپین ترافیک در فضای مجازی به راه افتاده که در تلاش برای فرهنگ‌سازی میان مردم است؛ از این‌رو نیاز است که برای تمامی بخش‌های جامعه  فرهنگ سازی کرده و شرایط را برای این میزبانی فراهم کنیم.

وی گفت: برای انعکاس اخبار تبریز ۲۰۱۸ نیز اخیرا، خبرگزاری را با این عنوان راه‌اندازی کرده و در تلاش برای معرفی تبریز در سطح جهان هستیم؛ چرا که در دنیا تنها چهار مورد سایت گردشگری وجود دارد که توریست‌ها به آن مراجعه کرده و مقصد خود را انتخاب می‌کنند و متاسفانه نامی از شهر تبریز در این سایت‌ها به چشم نمی‌خورد.

وی اظهار کرد: بحث آماده‌سازی فضای کسب و کار نیز در حوزه‌ی وظایف صنعت و معدن و تجارت و همچنین اتاق بازرگانی است که باید در این خصوص نیز کار شود.

آبدار تاکید کرد: تبریز ۲۰۱۸ فرصتی را فراهم می‌کند که صنایع و داشته‌های خود را نمایان کرده و فرهنگ و تاریخ شهر تبریز را در عرصه‌ی جهانی بشناسانیم و همچنین در خصوص تبریز به عنوان مرکز تجارت جهانی فرش نیز باید کار کرده و با وحدت رویه در این خصوص اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص موضوع تبریز ۲۰۱۸ هنوز به ۸۰ درصد اقدامات لازم پرداخت نشده است، گفت: اگر این فرصت را غنیمت نشمرده و از آن استفاده نکنیم ظلم بزرگی را در حق تبریز کرده‌ایم.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :