در این آشفته بازار نقل و انتقالات، بازار اخبار کذب و درگوشی و سفارشی برخی رسانه های جهتدار آذربایجان شرقی حول باشگاه تراکتورسازی، گسترش فولاد و ماشین سازی بیش از پیش داغ شده و این کار موجب عدم اعتماد مخاطبان به رسانه ها می شود.

تبریزمن، سرویس ورزشی: پس از اتمام لیگ پانزدهم که با قهرمانی استقلال خوزستان در این لیگ و قهرمانی ذوب آهن در جام حذفی همراه بود، چند روزی  نگذشته بود که فصل نقل و انتقالات شروع شد، فصلی که در آن برخی رسانه های استان هرگونه که دلشان میخواهد اظهار نظر و صحبت می کنند، از خبرهای درگوشی و غیر رسمی گرفته تا خبرهای من درآوردی!! حال با این توصیف اینجا یک سوال به ذهنمان می رسد که آیا وظیفه رسانه ای ما در این برهه زمانی چیست؟

آیا وظیفه رسانه ها این است که خبرهای غیر واقعی منتشر کنند؟ خبرهای کذبی که یک عده آدم سودجو برای تشویش اذهان عمومی و جذب کلیک های بیشتر منتشر می کنند!

شاید هم نه هدف چیز دیگری است، می خواهند روی یک بازیکن سفارشی مانور رسانه ای و تبلیغاتی انجام دهند و نشان دهند که در فصل نقل انتقالات این بازیکن هم هست، مربی، باشگاه و هوادار حواست به این بازیکن هم باشد!

یا می شود بگونه ای دیگر این صحبت ها را توصیف کرد که رسانه ای خاص علاقه ای به حضور بازیکن خاص در یک تیم خاص دارد و او را سر زبان ها می آورد؟ شاید هم دلیل اصلی و عمده این صحبت ها، درگوشی ها و شایعات، چیزی نباشد جز جذب مخاطب بیشتر برای رسانه با نشر اکاذیب؟

جذب مخاطب به چه قیمتی؟

به قیمتی که دو سه نفر بیشتر بازدید کننده به وبسایت خبری مراجعه کند؟ هوادار هم به جهنم، بابا کی به کیه؟ ولی اینگونه نیست هواداران پرشور فوتبال آذربایجان وسیله و اسباب منفعت طلبی برخی رسانه ها نیستند.

نباید با منتشر کردن اخبار کذب و جهت دار با احساسات و عواطف هواداران میلیونی فوتبال آذربایجان که عاشق تیمشان هستند، بازی کرد.

متاسفانه این روزها پرشده از خبرهای کذب! خبرهایی که فقط باهدف جذب مخاطب بیشتر بر خروجی سایت های خبری منتشر می شود و به هیچ عنوان صحت ندارد. از آمدن فلان بازیکن محبوب چند سال پیش به تراکتور گرفته تا جدایی فلان مربی و جذب دروازه بان محبوب!

فلان بازیکن محبوب به فلان تیم پیوست، فلان بازیکن قراردادش را تمدید کرد، فلان فوتبالیست بخاطر مشکلات مالی تمدید نمی کند، فلان مربی در آستانه عقد قرار داد هست؟ همه اینها تیترهای این روزهای برخی پایگاه های خبری استان هستند که با مانور رسانه ای با نام بازیکنان خاص سعی در جذب مخاطب دارند.

جالب هم اینکه پس از منتشرشدن اینگونه خبرها کذب بودنشان هرچه سریعتر مشخص می شود و بازیکنان و سرمربی ها با کلیدواژه ای مشابه با این مضمون که “این خبرهای دروغ را از کجا می آورند؟!” از عدم صحت این اخبار حکایت می کنند و درنتیجه فقط روسیاهی برای برخی ذغال های خبری استان باقی می ماند.

پس کاش در این شرایط مدیران رسانه ها و خبرنگاران تلاش کنند با منتشر نکردن اخبار کذب و غیر موثق، اعتماد هواداران را جلب کنند و با احساسات آنها بازی نکنند.

 


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :