11

حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایمینو

  • کد خبر : 3066
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایلنا، مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مدیر طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی در افتتاحیه مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) گفت: هرکجا سخن از استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها و فناوریهاست، معاونت علمی و فناوری در کنار شماست. امروز […]

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایلنا، مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مدیر طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی در افتتاحیه مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) گفت: هرکجا سخن از استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها و فناوریهاست، معاونت علمی و فناوری در کنار شماست. امروز زمان تحول در عرصه فناوریهاست. زمانی میزان پیشرفت و صنعتی بودن کشورها با تعداد دودکش های کارخانجات مشخص میشد، امروز اما فناوری معیار رشد و پیشرفت کشورهاست.

کامبیز مهدیزاده در ادامه افزود: اخیرا مقام معظم رهبری بدرستی به بحث خام فروشی و تدبیر جدی در این حوزه اشاره داشتند، بنابر این با تکیه بر فناوری‌ها هم در عرصه نفت و هم در عرصه معدن می‌توان از خام فروشی فاصله بگیریم.

مدیر طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: رویکرد آقای ستاری به عنوان مرد استارتاپی دولت همواره حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها بوده است و البته عملکرد معاونت علمی در سالهای اخیر در مقایسه با سالهای گذشته نیز تاییدی بر این مدعاست. وی افزود: ابزار مالی یکی از ابزارهای حمایتی معاونت است، در حالیکه معاونت علمی و فناوری فضای کسب و کار و زیست بوم های نوآوری بویژه در حوزه معدن و صنایع معدنی را مهیا کرده است.

مهدیزاده ادامه داد: امروز مشکل کشور اکتشاف درعمق است. اکثر اکتشافات در سطح است و متاسفانه کمی از روندهای بین المللی در این حوزه عقب هستیم. موضوع دیگر حوزه زمین شناسی پزشکی است که مبحث به روزی است در دنیا، و در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین بحث عناصر نادر خاکی که به موضوعی استراتژیک بدل شده است. بنابراین نیاز است که در این مراکز به صورت جدی به این موضوعات بپردازیم و حمایت کنیم.

در پایان مهدیزاده اظهار کرد که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنار ایمینو است و حمایت های لازم را انجام خواهد داد.


http://tabrizeman.ir/?p=112343

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.