فرمانده پایگاه هوانیروز تبریز درخواست‌های مکرر مسئولان و مدیران ادارات برای استفاده از اورژانس هوایی برای امور غیر پزشکی را از عمده چالش‌های موجود برای اورژانس هوایی عنوان کرد.

به گزارش تبریزمن، عباس مقصودی ظهر امروز در جلسه اولین سالگرد تاسیس و تشکیل اورژانس هوایی در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: یکی از مشکلات پایگاه هوانیروز تبریز درخواست‌های سایر ادارات در خصوص موارد بی‌ربط با پزشکی و بیماری است.

وی افزود: هر چند در اورژانس هوایی هدف حمل مصدومان و مجروحان جاده‌ای است ولی گاهی شاهد درخواست‌ها و اصرارهایی از مسئولان اورژانس هستیم که اجابت آنها شدنی نیست.

مقصودی با تاکید بر اینکه پرواز بالگردها فقط در قالب پرواز اورژانسی است، تصریح کرد: یک سال از همکاری هوانیروز و اورژانس سپری شده است و خوشحالیم که هوانیروز در خدمت هم استانی‌ها باشد.

فرمانده پایگاه هوانیروز تبریز افزود: هم اکنون خدمات دهی به ۱۵۰ کیلومتر از جاده‌های منتهی به تبریز از طریق هوانیروز محقق شده است که از طریق اورژانس هوایی مجروحان و مصدومان به تبریز انتقال می‌یابند.

* هنوز زیرساخت‌های اورژانس هوایی در حد مطلوب در استان تکمیل نشده است

به گفته‌ وی، تعامل بین اورژانس آذربایجان‌شرقی و هوانیروز طی یک سال گذشته در نوع خود در سطح کشور زبانزد بوده است.

مقصودی با تاکید بر اینکه هنوز زیرساخت‌های اورژانس هوایی در حد مطلوب در استان تکمیل نشده است، گفت: با وجود اینکه جایگاه تازه تاسیس است ولی ما سعی داشته‌ایم به نحو احسن طی یک سال گذشته وظیفه خود را انجام دهیم.

* آماده نبودن این زیرساخت‌ها علت عمده تاخیر در میانگین زمان استارت عملیات اورژانس هوایی است

وی آماده نبودن این زیرساخت‌ها را عمده علت تاخیر در میانگین زمان استارت عملیات اورژانس هوایی عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون میانگین مدت زمان این عملیات ۸ دقیقه است در صورتی که با مهیا کردن زیرساخت‌ها این زمان را به ۳ دقیقه نیز می‌توان کاهش داد.

فرمانده پایگاه هوانیروز تبریز با بیان اینکه برای توسعه پایگاه از معاونت عمرانی استاندار تقاضای مساعدت داریم، گفت: تسهیل در ایجاد آسفالت رمپ پروازی از جمله مواردی است که با تامین آن می‌توان مدت زمان انجام عملیات را کاهش داد.

 

به نقل از فارس


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :