9

دستگاه تنفس مصنوعی در تبریز بومی‌سازی شد

  • کد خبر : 1380
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
دستگاه تنفس مصنوعی در تبریز بومی‌سازی شد
متخصصان یک شرکت دانش بنیان در تبریز دستگاه تنفس مصنوعی مورد نیاز برای بیماران کرونا موسوم به ونتیلاتور را بومی‌سازی کردند. تبریز دستگاه تنفس مصنوعی مورد نیاز برای بیماران کرونا موسوم به ونتیلاتور را بومی‌سازی کردند.


به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از  ایرنا، بیمارانی که دچار عفونت های حاد کرونایی می شوند، بدون دستگاه های تنفس قادر به ادامه حیات نیستند، از این رو کارخانه ای در تبریز که ۶۰ درصد بُردهای الکترونیکی لوازم خانگی را تولید می کند، این روزها با شیوع کرونا، ماموریت جدیدی برای خود تعریف کرده و با بومی سازی دستگاه تنفس مصنوعی به یاری دستگاه سلامت شتافته است.

رییس هیات مدیره این کارخانه روز پنجشنبه در گفت و گویی در این باره اظهار کرد: به کمک همکاران، اقدام به پیاده سازی یک نوع ونتیلاتور و صفر تا ۱۰۰ این محصول را خودمان باز طراحی کرده ایم، البته ایده ساخت این دستگاه متعلق به ما نبود و از روی یک طرح پژوهشی قابل دسترسی برای عموم، موسوم به «open sourceL» استفاده کردیم .

جعفر صبحی افزود: دستگاه تهویه مکانیکی یکی از تجهیزات حیاتی برای درمان کرونا در شرایط حاد است و این دستگاه به عنوان یکی از محصولات دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه با تجاری سازی این دستگاه قیمت آن به یک دهم نمونه مشابه خارجی می رسد، خاطرنشان کرد: بعد از اخذ موافقت نامه سازمان غذا و دارو، روزانه ۱۴ عدد از این دستگاه تولید و به مراکز درمانی تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: برای بازطراحی دستگاه تنفسی مصنوعی در شرکت ما پنج نفر از مهندسان جوان به مدت حدود ۲ ماه کار کرده اند.

رییس هیات مدیره شرکت طراح و سازنده دستگاه تنفس مصنوعی در تبریز، هزینه بازطراحی و ساخت نمونه های اولیه این دستگاه را حدود ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد. 

وی افزود: روزی که ما بازطراحی دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) را شروع کردیم، کرونا شیوع گسترده ای در کشور داشت و ما نیز با هدف رفع نیاز به این دستگاه در شرایط بحرانی وارد این عرصه شدیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.