مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، گفت: علی‌رغم حجم سنگیم عمرانی در حفاری تونل‌ها، دقت و ظرافت اجرای این پروژه در نوع خود کم‌نظیر است.

به گزارش تبریزمن، صادق پشمینه‌آذر در مراسم پایان حفاری تونل‌های عمیق خط یک قطار شهری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: تونل عمیق حط یک حدود ۱۶ کیلومتر است که به قیمت امروز حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

وی اضافه کرد: بیشتر شهروندان تنها چند شفت و محوطه کارگاهی این پروژه را مشاهده می‌کردند این در صورتی است که بخش عظیم پروژه در زیر زمین اجرا شده است.

پشمینه‌آذر، پیش‌بینی ۱۵ قلم تجهیزات، ارتباطی و تهویه را از  دیگر بخش‌های این مسیر ۱۶ کیلومتری خواند و گفت: با این حال، مهم‌ترین قسمت پروژه در خط یک، حفاری تونل به طول ۱۶ کیلومتر بوده که امروز شاهد اتمام آن هستیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، متذکر شد: دقت پروژه در نوع خود کم‌نظیر بوده و انحراف آن حتی  به سانتی‌متر هم نمی‌رسد؛ این امر از توانمندی‌‌های فنی و عمرانی شهرداری تبریز حکایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: خط دوم قطار شهری تبریز نیز در حال اجرای بوده و به زودی شاهد مراسم مشابه در خط دو خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، با اشاره به سه مرکز ورودی و خروجی مسافران در شهر، شامل ترمینال، راه‌آهن و فرودگاه گفت: با مطالعات و تمهیدات صورت‌گرفته، شاهد هم‌مسیر شدن این سه مرکز به خطوط قطار شهری نصب خواهد شد، البته این موضوع، کار زیاد می خواهد ولی با این حال، ملزومات آن در حال نهایی‌شدن است.

پشمینه‌آذر، همچنین از پیش‌بینی مطالعاتی اتصال قطار شهری تبریز سهند به مسیر خط یک خبر داد.


Galaxy S7 - 944 x 150

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :