نتایج تحقیقات جدیدی که به تازگی در کنفرانس بیمار های قلب و عروق در لندن ارائه شده نشان می دهد، ۲۵ دقیقه راه رفتن سریع روزانه اگر سبب کاهش وزن و آب شدن چربی های دور کمر نشود، باعث افزایش طول عمر بین سه تا هفت سال خواهد شد.

به گزارش تبریزمن، این تحقیقات که توسط گروهی از دانشمندان آلمانی انجام شده میزان تحرک زنان و مردان بین ۳۰ تا ۶۰ سال و رابطه آن را با طول عمر را بررسی کرده است.

تحقیقات جامع دیگری که بر روی ۳۰۰ هزار شهروند اروپایی و در طول ۱۲ سال توسط دانشگاه کمبریج انجام شده نشان می دهد که ۲۰ دقیقه پیاده روی روزانه میزان مرگ و میر افراد با وزن سالم را۲۰ درصد و در افراد با چاقی مفرط نزدیک به ۲۰ درصد کم می کند.

پژوهشگران می گویند که مجبور کردن افراد به فقط ۲۰ دقیقه پیاده روی روزانه دو برابر میزانی که رفع چاقی مفرط ممکن است جان افراد را نجات دهد، باعث حفظ جان شهروندان خواهد شد.

۲۰ دقیقه راه رفتن در روز البته کمتر از میزانی است که سازمان بهداشت جهانی برای افراد توصیه می کند. توصیه این سازمان ۱۵۰ دقیقه ورزش با سرعت متوسط (به طوری که همچنان در طول آن بشود حرف زد مثل پیاده روی یا دوچرخه سواری) یا ۷۵ ورزش سریع مثل دویدن یا شنا کردن است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مردم اکثر کشورهای جهان کمتر از میزان توصیه شده ورزش می کنند. کشورهای خاورمیانه از کم تحرک ترین ملت ها هستند ولی در عوض کشورهای اروپایی مثل هلند وضع بهتری دارند.

میزان کم تحرکی در زنان بسیار بیشتر از مردان است. فقط یک پنجم زنان ۱۱تا ۱۷ ساله در مقیاس جهانی به میزان توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی تحرک دارند. کم تحرکی و بی تحرکی به چهارمین عامل اصلی مرگ و میر در جهان تبدیل شده است.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :