به گزارش تبریزمن، داوود امیرحقیان، روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به ریزگردهایی که از عراق وارد شهر تبریز می‌شوند و ضمن ایجاد آلودگی شهری بر روی فضای سبز و درختان می‌نشینند گفت: از یک طرف فضای سبز ما مقاوم به این آلودگی‌ها نیست و از طرف دیگر ما نیز مصلح به مواردی برای جلوگیری از چنین آلودگی‌هایی نیستیم، برای مثال نمی‌توانیم به سرعت به شستشوی درختان بپردازیم و جلوی چنین امراضی را بگیریم و تنها می‌توانیم منتظر باران باشیم.

امیرحقیان با اشاره به اینکه آمارها در مورد سرانه فضای سبز در شهر تبریز مختلف هستند، گفت: اگر چه آمار سازمان پارک‌ها به ۵ متر مربع فضای سبز برای هر شهروند اشاره دارد اما من احساس نمی‌کنم که سرانه فضای سبز در شهر ما چنین رقمی باشد چرا که بسیاری از پروژه‌های افزایش فضای سبز مانند پارک عباس میرزا هنوز بارور نشده و در مرحله کاشتند و نمی‌توان به واقعیت چنین عددی در حال حاضر خوشبین بود.

امیرحقیان با تاکید بر اینکه تحقق سرانه ۱۲ متر مربع فضای سبز برای هر فرد در افق طرح جامع دیده شده است، گفت: با این حال از آنجا که مدیریت‌های ما سیستمی نیست بلکه سلیقه‌ای و اقتضایی است نمی‌توان به تحقق این عدد نیز امیدوار بود چرا که در کشور ما به گونه‌ای نیست که مدیران به ادامه راه مدیر قبلی بپردازند  بلکه به طور سلیقه‌ای فعالیت می‌کنند و آینده فضای سبز ما بیشتر از طرح جامع به سلیقه مدیران بستگی خواهد داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: یکی از مهم ترین مشکلات این اداره کل آب و فاضلاب استان واریز شدن تمام درآمدهای این اداره به خزانه دولتی بود که تزریق آن به استان شامل پروسه اداری طولانی ندت بود که با رایزنی های صورت گرفته قرار شد تا ۷۵ درصد این درآمدها ازحساب این اداره کل خارج نشود تا به منابع مالی مستقیم دسترسی داشته باشد.

وی در خصوص پروژه های جدید این اداره کل، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تصفیه خانه جدیدی در دست احداث بوده تا فاضلاب شهری تصفیه شده و به دریاچه ارومیه هدایت شود.

عضو کمیسیون نظارت، تحقیق و بازرسی شورای شهر تبریز ادامه داد: در مجموع تسعه خدمات اداره کل آب و فاضلاب لاک پشتی بوده و این اداره کل باید اهتمام بیشتری برای خدمات رسانی در مناطق محروم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان در کشور ما کارها به شکل کارشناسی انجام نمی‌شود، گفت: تاکسیرانان عزیز حتما باید از یک پشتیبان برخوردار باشند و  نباید بدون توجه به قیمت بنزین و استهلاک به تعیین نرخ تاکسی‌ها پرداخت. فکر می‌کنم شورا در مورد تاکسیرانی برخورد مناسبی نکرده است.

امیرحقیان افزود: در بحث تاکسیرانی بارها گفته‌ام که استفاده از اتومبیل سمند به عنوان تاکسی کار درستی نیست چرا که نگهداری این اتومبیل به لحاظ فنی سخت است و استهلاک بالایی دارد اما با این حال فشارهایی برای استفاده از سمند به عنوان تاکسی وجود دارد.

وی همچنین به نصب بنرهای متعدد در سطح شهر با استفاده از داربست های فلزی اشاره کرد و گفت: مجوز نصب بنرها در اختیار سازمان زیباسازی شهرداری است و در صورتی که مجوز نصب اخذ نشود، فرد و یا گروه مسوول عواقب نصب بون مجوز است و در شورا در خصوص نصب بنرهای داربستی صحبتهایی با شهردار صورت گرفته و منتظر عملکرد ایشان در این خصوص هستیم

امیرحقیان گفت: درسال جاری، ساخت ۱۰ خیابان نمونه در ۱۰ منطقه شهرداری با رعایت اصول و استانداردها و زیبایی های بصری در دستور کار قرار دارد تا در دیگر خیابان های شهر نیز با الگو قراردادن این خیابان ها  در زیبا کردن هرچه بیشتر شهر بکوشند.

وی در مورد واگن های قطار شهری تبریز اظهار کرد: هیچ گونه کم کاری از سوی شورا و یا شهرداری در این خصوص صورت نگرفته است و بخشی از مشکلات به وزارت کشور و ترخیص واگن های وارداتی از گمرک بندرعباس برمی گردد.

امیرحقیان همچنین از نبود ممیزی کامل در تبریز به عنوان مشکلی برای این شهر یاد کرد و افزود: به همین دلیل قبوض عوارض تنها در بین ۶۰ درصد از شهروندان توزیع می شود و ۴۰ درصد مابقی عوارض نمی دهند و بار سنگین آنها بر دوش ۶۰ درصد دیگر می افتد.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :