نماینده شهرداران کشور بر لزوم حذف تشریفات زاید و انسجام‌بخشی به وظایف سازمانی حوزه‌های مختلف شهرداری‌ها تاکید کرد.

به گزارش تبریزمن، دکتر صادق نجفی در بازدید از پروژه‌های هوشمندسازی شهرسازی در شهرداری تبریز، با بیان این که شهرداری‌ها به واسطه گستره خدمت‌رسانی خود، پرمراجع ترین دستگاه اجرایی هستند، گفت: برنامه‌های هوشمندسازی و چابک‌سازی شهرداری‌ها باید در راستای رسیدن به ایده‌آل‌های تکریم ارباب‌رجوع،  طراحی شود؛ به همین منظور بدنه شهرداری‌ها، در هر دو حوزه نیروی انسانی و نرم‌افزاری نیازمند برخی بازنگری‌ها است.

وی ادامه داد: در وهله اول باید تلاش کنیم با توسعه کمی و کیفی برنامه‌های هوشمندسازی، نیاز به مراجعه حضوری شهروندان را به بخش‌های مختلف شهرداری کم کنیم.

دکتر نجفی با تاکید بر این که نیروی انسانی باید  در حوزه رفتاری، خود را متعهد به برخورد وزین و احترام‌آمیز با شهروندان بداند، اظهار داشت: جایگاه ارزشی و اعتقادی خدمتگزاری، باید در تمام شئونات اداری جاری باشد؛ در واقع، بدون ایمان‌داشتن به این باور ارزشی، بحث تکریم ارباب رجوع، که ذاتاً ریشه در آموزه‌های دینی و اخلاقی دارد، میسر نخواهد بود.

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، حذف تشریفات زاید را از دیگر ملزومات تکریم ارباب رجوع خواند و افزود: در بیشتر اوقات شاهدیم که در ظاهر برنامه‌ریزی‌ها، هیچ‌ ریخت‌و‌پاش‌ و حاشیه ای به چشم نمی خورد؛ اما همین برنامه‌ریزی‌ها، در بخش اجرا گاه گرفتار آفت تشریفات و حواشی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که  پیشگیری از این آفت مهم، نیازمند تقویت نظارت‌ها و حرکت‌ دقیق در مسیر برنامه‌ریزی‌ها است، تصریح کرد: با توجه به روند بسیار دشواری که شهرداری‌ها برای تامین منابع مالی با آن مواجه‌اند، اصل صرفه‌جویی، هدفمندسازی هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف منابع، باید درست از گلوگاه برنامه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

 


Galaxy S7 - 944 x 150

کلیدواژه ها : ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :