پس از اعتراضاتی که در هفته های اخیر به طرح پیراهن های تیم ملی فوتبال و پس از آن نیز به طرح لباس های رسمی کاروان المپیک کشور وارد شد، این بار طراحی های عجیب و غریب دامن تراکتورسازی را هم گرفته و موجی از اعتراض به وضعیت پیراهن های این تیم که شب گذشته از آن ها رونمایی شد در شبکه های اجتماعی شکل گرفته است.

تبریزمن، سرویس ورزشی: طراحی و کیفیت پیراهن های یک تیم فوتبال، بسیار پراهمیت و دارای بازتاب های فراوانی است، از همین روست که باشگاه های مطرح فوتبال در جهان، با شرکت های تولیدی البسه ورزشی قراردادهای نجومی و بسیار پر سر و صدایی منعقد کرده و حساسیت ویژه ای روی کیفیت و طرح پیراهن هایشان دارند.

در یکی دو هفته اخیر بحث طرح لباس‌های ملی ایران حسابی در فضای مجازی سر و صدا کرده است اما اینبار شاهد این مسئله در باشگاه پرطرفدار فوتبال آذربایجان، تراکتورسازی هستیم.

مسئولان این باشگاه روز گذشته در مراسمی در سالن پورشریفی از پیراهن‌های جدید این تیم در شانزدهمین دوره لیگ برتر رونمایی کردند.

اولین نکته قابل ذکر در خصوص این پیراهن ها، کیفیت پایین‌شان می باشد، جیووا که با دلالی یکی از گزارشگرهای صدا و سیما (به گفته خودش) وارد ایران شده و اسپانسری البسه تیم ملی و اکثر باشگاه های کشور را برعهده گرفته، به قدری ضعیف عمل کرده است که این روزها اخباری مبنی بر قطع همکاری تیم ملی با این شرکت به گوش می رسد.

طرح های بسیار ضعیف جیووا نیز نیازی به بررسی ندارد، اما طرحی که برای تراکتورسازی تدارک دیده شده، فاجعه است، فی الواقع طرحی در این پیراهن دیده نمی شود. پیراهن اول جدید در زمینه ای به رنگ قرمز همراه با یقه گرد و نوارهای لبه آستین به رنگ مشکی و قرمز ارائه شده است. شورت و جوراب های قرمز ترکیب لباس اول جدید تراکتورسازی در فصل ۹۶-۹۵ را کامل می کند.

مشخص نیست که آیا شرکت جیووا خود تصمیم گرفته که چنین پیراهن هایی را تحویل سرخپوشان دهد یا اینکه مسئولان باشگاه بنا به اهداف تبلیغاتی خودشان خواستار آن شده اند. پیراهنی با پس زمینه قرمز ساده بدون کوچکترین خلاقیت و طراحی.

این طرح ساده زمینه را برای خودنمایی بیشتر تبلیغات فراهم می کند، تبلیغاتی که علاوه بر تعداد زیاد و آزاردهنده شان، چینشی بسیار ضعیف و باور نکردنی دارند. قرار گرفتن آرم تبلیغاتی درست در مرکز پیراهن، همراه با دوبار تکرار نام یک موسسه مالی و قراردادن آرم مخصوص دریاچه ارومیه – که نفس این عمل خوب است – روی شانه بازیکنان، حقیقتا شرم آور است.

آرم تراکتورسازی هم که برای دیده شدن نیاز به ذره بین دارد تا از بین آن همه نوشته، پیدا شود؛ پیراهن یک باشگاه آنچنان حرمتی دارد که برخی تیم ها بزرگ جهان حاضر نمی شوند آرم بیش از یک اسپانسر را آن هم به صورت خیلی مختصر روی پیراهن هایشان درج کنند، اما مسئولان تراکتورسازی پیراهن باشگاهی که متعصب ترین هواداران کشور را دارد، تبدیل به یک بنر تبلیغاتی کرده و به چوب حراج زده اند…

بدون شک اگر مسئولان باشگاه طی یک فراخوان از هواداران پرتعداد تراکتورسازی درخواست طراحی پیراهن باشگاه می کردند، نتایجی فوق العاده بهتر و آبرودارتری حاصل می شد.

photo_2016-07-24_10-44-14

bayern_munich_16_17_adidas_away_kit manchester_united_2016_17_adidas_home_kit

 


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :