مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی گفت: مسیرهای تقاطع همسطح راه‌آهن در سال ۹۵ به سامانه کنترل اتوماتیک و هوشمند مجهز می‌شوند.

به گزارش تبریزمن، میرحسن موسوی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات خطوط ریلی قطار و ایستگاه راه آهن عجب شیر با اشاره به مطالعه این طرح افزود: در سال جاری رویکرد و سیاست های سال ۹۴ در این اداره کل ادامه می یابد و بیشتر طرح ها در جهت ارتقای کیفیت خدمات به مسافران و افزایش قطارهای حومه ای است.

وی، از مطالعه ۳۵ گذرگاه همسطح برای هوشمندسازی عبور و مرور ریلی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: هیچ گونه اعتباری برای احداث زیرگذر یا روگذر در هیچ نقطه ای از استان داده نمی شود و اعتبارها به طرح های نیمه تمام سال های گذشته اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی، با اشاره به توسعه قطار حومه ای مراغه – تبریز در سال جاری یادآور شد: قطارهای حومه‌ای با توجه به تأکیدهای وزیر راه و شهرسازی و توجه ویژه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به این نوع از حمل ‌و نقل جدید، رشد ۱۲درصدی دارد.

موسوی، با اشاره به اینکه ۹۵ درصد طرح های مربوط به سال گذشته راه آهن انجام و به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: اسلپ تراک خطوط ۱، ۲ و ۳ راه آهن تبریز، بازسازی دو بلاک از خطوط ایستگاه های عباسی تبریز و عجب شیر، ایجاد دو سالن در ایستگاه های آذرشهر و زارعی تبریز، توسعه ایستگاه راه آهن جلفا و بهسازی ایستگاه های طول خط از جمله این طرح هاست.

سرپرست فرمانداری عجب شیر نیز در این جلسه خواستار اعطای مجوز دیوارکشی و اعتبارهای لازم در فاصله یک کیلومتری ریل راه آهن در داخل سطح این شهرستان شد و گفت: احداث این دیوارها موجب کاهش آلودگی صوتی و ایمنی برای مردم این شهر می شود.

سیدشمس الدین مراثی، با قدردانی از توسعه زیرساخت های ریلی در این شهرستان افزود: راه آهن عجب شیر از مهمترین راه آهن های کشور محسوب می شود و باید توجه بیش از پیش به این مجموعه شود.

شهرستان عجب شیر با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :