ساخت پلت‌فرم MEB در مقیاس بالا اقتصادی و ساده است و می‌توان آن را روی هر خودرویی با هر مقیاسی نصب کرد.

براساس گزارش‌های موجود خودروسازان آلمانی در حال سرمایه‌گذاری بیشتر روی پلت فرمMEB خود هستند تا بتوانند با ایجاد انعطاف بیشتر از آن روی خودروهایی با کلاس بالاتر استفاده کنند.

 به گزارش تبریزمن، به نقل از “موتورترند”، در اوایل سال جاری گروه خودروسازی فولکس‌واگن یکی از ساختارهای خودروهای الکتریکی خود را روی یک مدل مفهومی با نام  budd-e در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) به نمایش درآورد.

این مدل مفهومی به ساختار ذخیره شارژ به نام  MEB مجهز است که برای خودروهای کوچک و سبک تجاری ساخته شده و در هر شارژ می‌تواند مسافتی بین۲۴۹ تا ۴۸۹ کیلومتر را طی کند.

نسل دوم پلت‌فرم خودروهای الکتریک فولکس واگن از راه می‌رسد

انتظار می‌رود نسخه کاملMEB   در سال ۲۰۱۹ ساخته شود. فولکس واگن ادعا کرده است که نسخه بعدی MEB بسیار مقیاس‌پذیر و کامل‌تر از آن چیزی است که در خودروی الکتریک روی کانسپت خودروی Budd-e نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) ارائه شده است. 

خودروساز به راحتی و با کمترین تغییرات در فاصله بین دو محور و تغییر جایگاه صندلی‌ها می‌تواند از این پلتفرم برای خودروهای بیشتری استفاده کند. این ساختار در کف خودرو نصب می‌شود و مهندسان قادرند اندازه آن را با توجه به حفظ قابلیت‌های اولیه با اندازه خودرو متناسب سازند.

نسل دوم پلت‌فرم خودروهای الکتریک فولکس واگن از راه می‌رسد

 مدیر توسعه الکترونیک  فولکس‌واگن در این خصوص گفت: ساخت این سامانه ذخیره‌ساز انرژی در مقیاس بالا اقتصادی و ساده است و می‌توان آن را روی هر خودرو با هر مقیاسی نصب کرد. به نظر می رسد این ساختار می‌تواند از تمام خودروهای فولکس‌واگن در خط تولید انبوه پشتیبانی کند. همچنین خودروهای بزرگتر فضای بیشتری برای MEB خواهند داشت و با توجه به اندازه خودرو مسافت بیشتری نیز طی خواهد شد. این درست مانند استفاده از یک باتری بزرگ با قدرت بیشتر است.

نسل دوم پلت‌فرم خودروهای الکتریک فولکس واگن از راه می‌رسد
نسل دوم پلت‌فرم خودروهای الکتریک فولکس واگن از راه می‌رسد

برای این خودرو، یک سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی  پیش‌بینی شده که با همکاری برند همکار فولکس‌واگن یعنی پورشه در حال توسعه است. این سیستم به بسته باتری ۱۰۱ کیلووات‌ساعت در کانسپت Budd-e اجازه می‌دهد که تنها در عرض ۳۰ دقیقه، به اندازه ۸۰ درصد از ظرفیتش پر شود. اینک فولکس‌واگن با با توسعه بیشتر در حال تحول نسل دوماولMEB و بهبود آن  است و قصد دارد آن را روی سدان‌های سایز کامل خود در خط تولید انبوه همگانی سازد. به این ترتیب به زودی شاهد نسل دوم خودروهای الکترونیک فولکس واگن خواهیم بود.


Galaxy S7 - 944 x 150

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :