به گزارش تبریزمن، نشست دوره ای مدیران و معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور جهت بررسی رتبه بندی خدمات آموزشی، امروز در تبریز برگزار شد.

دکتر محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز در ابتدای این مراسم با خوش آمدگویی به شرکت کنندگان و مهمانان، به همایش مذکور اشاره کرد که هر سال به میزبانی یکی از شهرهای کشور برگزار شده و در خصوص پیشرفت ها و دستورالعمل های اجرایی و آموزشی به بحث و تبادل نظر پرداخته می شود.

به گفته وی طرح مسایل رایج مربوط به اجرای مقررات آموزشی می تواند عملکرد و رضایت مندی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی را تا حد قابل قبولی افزایش داده و بر کیفیت خدمات ارایه شده بیفزاید.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز هدف از برگزاری این همایش را ارتقای کیفیت وضعیت آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور دانست و گفت:تبریز نقطه شروع بسته طرح تحول نظام سلامت کشور خواهد بود و وقتی این طرح را اجرا می کنیم باید دانشگاه های علوم پزشکی بسته اجرایی هدف دار کیفیت درمانی وآموزشی را عملیاتی نمایند.

photo_2015-08-19_06-38-05

دکتر اصلان آبادی افزود:ما با استان های آذربایجان غربی و اردبیل در منطقه ۲ کشوری برای اجرای سند آمایش قرار گرفته ایم لذا اکنون باید رشته های مهم و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های بزرگ و رشته های کوچک در مراکز آموزشی سلامت در شهرستان ها اجرا گردند که از اهداف ما محسوب می شوند.

قایم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با اشاره به اینکه رتبه بندی خدمات آموزشی نوعی ارزشیابی و نظارت بر عملکرد مراکز آموزشیاست افزود:این طرح بر اساس چک لیست های مربوطه در سطح کشور در حال بررسی است تا میزان رضایت مندی دانشجویان و کادر آموزشی از کیفیت خدمات ارایه شده مشخص گردد.

دکتر اکبری افزود:رتبه بندی آموزشی دانشگاه موسوم به راد که هیات علمی و کلیات آموزشی نیز در آن محسوب می شو د ۱۲ بسته را شامل می گردد.

photo_2015-08-19_06-38-15

دکتر زمان زاده مدیر آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز طی اظهاراتی کوتاه گفت:چیزی مهم تر از تربیت دانشجو و اجرای صحیح موارد حوزه سلامت وجود ندارد لذا با استفاده از طرح رتبه بندی خدمات آموزشی باید بستر کلی برای اجرای درست این حوزه صورت گیرد زیرا مسیله نقل و انتقالات از چالش های اساسی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

در ادامه این همایش نسخه نهایی ابزار رتبه بندی خدمات آموزشی دانشگاه ها برای حضار معرفی گردید، سپس در ۳ پانل جداگانه مواردی از جمله نقل و انتقالات و چگونگی طراحی سامانه مربوطه و تهیه شیوه نامه انتقال جهت یکسان سازی عملکرد دانشگاه ها، ابهامات مربوط به آیین نامه های آموزشی و نیز گزارش چالش ها و پیشنهادات دانشگاه ها در زمینه اجرای آیین نامه استاد مشاور مطرح گردید.

در خاتمه اضافه می کنم نشست دوره ای مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور امروز در سالن همایش های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی E.D.C به کار خود پایان داد.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :