بر اساس راهنمایی های جدید یک پانل بین المللی، بهترین راهکار برای ورزشکارانی که نگران از دست رفتن رطوبت بدن خود هستند نوشیدن آب در زمانی است که احساس تشنگی می کنند تا مبادا موجب رطوبت رسانی بیش از حد به بدن و ابتلا به بیماری هیپوناترمی مرتبط با ورزش که نادر اما مرگبار است، شوند.

به گزارش تبریزمن، هیپوناترمی کاهش سطح خونی یون سدیم در بدن است.

هیپوناترمی مرتبط با ورزش زمانی رخ می دهد که نوشیدن بیش از حد، بر توانایی کلیه ها برای دفع آب اضافی غلبه می کند و سدیم در بدن رقیق شده و باعث التهاب سلول ها می می شود که می تواند خطر مرگ به دنبال داشته باشد.

به گفته محققان، رطوبت رسانی بیش از حد به بدن بیش از از دست دادن آب بدن است.

دکتر جیمز وینگر پزشک ورزشی در مرکز پزشکی دانشگاه لویولا در آمریکا می گوید: خطرات مرتبط با از دست دادن آب بدن کم است .

وی افزود: هیچ کس بر اثر از دست دادن آب بدن در میدان های ورزشی جان خود را از دست نداده است اما ورزشکاران در موارد نادر بر اثر رطوبت رسانی بیش از حد به بدن، جان خود را از دست داده اند.

وینگر و همکارانش در کنفرانس ۲۰۱۵ CrossFit در زمینه هیپوناترمی مرتبط با ورزش در کالیفرنیا جمع شدند، تا دستورالعمل هایی را در زمینه نگرانی های از دست دادن آب بدن بر اثر ورزش ارائه دهند.

این محققان در دستورالعمل جدیدی نوشتند: استفاده از مکانیسم تشنگی ذاتی برای هدایت مصرف مایع، یک استراتژی است که در حین تامین مایع کافی بدن، از نوشیدن زیادی آب و ابتلا به هیپوناترمی جلوگیری می کند.

از آنجاییکه ورزشکاران می توانند از دست دادن ۳ درصد یا میزان بیشتری از وزن بدن خود را بر اثر کاهش آب در جریان مسابقات ورزشی تحمل کنند، از دست دادن ملایم آب بدن بر عملکرد ورزشکار تاثیری نمی گذارد.

مدت هاست که راهنمایی های رطوبت رسانی به بدن بر نوشیدن حدود ۸ اونس (۲۳۶ میلی لیتر) آب در هر ۲۰ دقیقه ورزش تکیه داشته است ولی بسیاری مربیان ورزشکاران را به مصرف آب بیشتری از این میزان به منظور جلوگیری از از دست دادن آب بدن ، گرفتگی عضلات و گرما زدگی راهنمایی می کنند.

این در حالی است که به گفته وینگر ، گرفتگی عضلات و گرما زدگی در هنگام ورزش بر اثر از دست دادن آب بدن نیست.
این مطالعه در مجله Clinical Journal of Sports Medicine منتشر شده است.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :