شهردار تبریز هم در جلسه علنی این هفته شورای شهر، سال ۹۴ را سالی پویا همراه با توسعه برای این کلان شهر دانست که عناوین بزرگی را از آن خود کرد و گفت:واقعیت این است که هویت شهر و شهرداری از آن شوراست زیرا به صورت لحظه ای در مورد شهرداری ها تصمیم گیری می کنند.

به گزارش تبریزمن وی ادامه داد: حال اتفاقاتی می افتد که نظیر آن در سایر سازمان ها هم وجود دارد و ما نیز در مقابل تخلفات کارکنان شهرداری ایستاده و طبق قانون عمل خواهیم کرد لذا در این زمینه هر شخص و رسانه ای هم هر چه می خواهد بیان کند! علتی ندارد که پیش داورانه در مورد فردی به اظهارنظرهای بی اساس و بدون کارشناسی بپردازیم هر چند اتفاقی هم بیفتد نباید با آبروی آنها بازی کرد.

صادق نجفی افزود:در پرونده مالی اخیر، خروجی دستگاه های نظارتی شهرداری با همکاری دستگاه های نظارتی دیگر صورت گرفت و همگان باید بدانند که همچنان در مقابل تخلف ایستاده ایم. ما مخالف آن هستیم که اعضای شورا در دبیرخانه مناطق شهرداری حضور یافته و درخواست سند نمایند بلکه معتقدیم نظارت باید بر اساس تخصص و انجام امور کارشناسی باشد و لذا مجددا اعلام می کنم هیچ گونه حمایتی از خلاف کاران انجام نداده و نخواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به پیشرفت متروی تبریز اشاره کرد و گفت:با خریدهای اخیر، حدود ۱۱ رام قطار شامل ۵۵ واگن را برای راه اندازی مترو تا میدان ساعت به انجام خواهیم رساند که تا شهریور ماه سال جاری محقق خواهد شد.

نجفی تعداد جابجایی مسافران در مدت زمان ۷ ساعتی روزانه در این ناوگان ریلی را بین یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار نفر اعلام کرد.

در این جلسه، منتخبان مردم به تعیین تکلیف نرخ بلیت های متروی تبریز پرداختند که طی آن، رقم ۵۰۰ تومان برای سال ۹۵ به تصویب رسید. البته بعد از مخالفت تعدادی از اعضای شورای شهر مبنی بر کاهش قیمت بلیت ناوگان ریلی تبریز، مقرر گردید رقم ۳۰۰ تومانی برای بلیت های مترو از اول اردیبهشت اعمال گردیده و پس از رسیدن این وسیله نقلیه مدرن به میدان ساعت، رقم پیشنهادی شهرداری – ۵۰۰ تومان – محاسبه شده و خدمات بهینه حمل و نقل عمومی شمل حال مسافران گردد.

به گفته شهردار تبریز جابجایی مسافران از شهریور ماه سال جاری حدفاصل میدان شاه گؤلی تا میدان ساعت صورت خواهد گرفت هر چند در حال حاضر عملیات عمرانی این پروژه در حال انجام بوده و از سه راه امین ریل گذاری انجام می گیرد.

ظاهرا سنگ اندازی ها و عدم همکاری برخی از اصناف میدان ساعت در امر تملک محدوده ایستگاه مرکز شهر تبریز، علت تاخیر در پیشرفت خط یک قطار شهری تا میدان تاریخی ساعت می باشد.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :