دکتر نجفی،‌شهردار تبریز بر اهمیت طرح میدان آذربایجان و نقش این میدان در ترافیک شهری، تاکید کرد و این طرح را جراحی بزرگی در محدوده ترافیکی شهر خواند .

به گزارش تبریزمن، دکتر صادق نجفی ضمن اشاره به وضعیت ترافیکی میادین استاندارد و مقایسه آن با وضعیت میدان آذربایجان افزود: در میادین استاندارد، به طور متوسط، در هر ساعت ۳ الی ۴ هزار خودرو وارد محدوده میدان می شود؛ در حالی که طبق آمار، میدان آدربایجان در هر ساعت، پذیرای بیش از ۱۲هزار خودرو می باشد

.

 وی ادامه داد: به همین دلیل، نیاز به یک جراحی عظیم در این میدان از ضرورت های شهر تبریز بود که در نهایت، پس از تحقیقات و بررسی های بسیار، طرح نهایی به تصویب رسید و انشالله به زودی وارد فاز عملیاتی خواهدشد .

شهردار تبریز، در توضیح این طرح گفت: با اجرای این پروژه، ترافیک شهر تبریز در دو رینگ اصلی تبادل می شود که هر دو از میدان آذربایجان و مسیر پاسداران شروع و به همان‌جا ختم می گردد .

وی در توضیح مسیرهای این رینگ ها گفت: رینگ داخلی تبریز، از میدان آذربایجان و بزرگراه پاسداران شروع و پس از یوسف آباد، آبرسان، خیابان آزادی، نصف راه و بلوار آذربایجان، به میدان آذربایجان ختم می شود .

 

دکتر نجفی اضافه کرد: رینگ خارجی شهر نیز، از میدان آذربایجان شروع و پس از گذر از مسیر پاسداران، ولی امر، توانیر، کمربند میانی، امامیه، فاطمیه، جلالیه، رسالت، خطیب، آخونی، اره گر و معلم، به میدان آذربایجان منتهی می گردد .

 

شهردار تبریز اضافه کرد: همین دو رینگ اصلی شهر، نشان دهنده اهمیت میدان آذربایجان و مسیر بزرگراه پاسداران در ترافیک شهر است و این مسیر را پس از بزرگراه شهید کسایی، پر ترددترین مسیر تبریز قرار داده است. شهرداری تبریز هم با توجه به این اهمیت، ابتدا بهسازی اتوبان پاسداران و در وهله بعد، اجرای میدان آذربایجان را در اولویت کاری خود قرار داده است .

وی اظهار امیدواری کرد با اجرا و تکمیل این پروژه، علاوه بر این که تبریز صاحب میدانی مدرن و زیبا می شود، مسایل و مشکلات ترافیکی این محدوده نیز، برطرف گردد .


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :