معاون حمل و نقل شهردار تبریز از کاهش ۵٫۶ درصدی زمان سفر و ۳درصدی تولید آلاینده‌ها در نتیجه احداث کریدور شمالی، جنوبی تبریز خبر داد.

به گزارش تبریزمن، یعقوب وحیدکیا، اظهار داشت: احداث تقاطع‌های غیرهمسطح به کاهش نقاط برخورد در تقاطع‌ها به میزان ۴۰ تا ۵۰ درصد کمک می‌کند و این در صورتی است که وضعیت تقاطع‌های قبل و بعد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: کاهش 5.6 درصدی زمان سفر و 3 درصدی تولید آلاینده‌ها با احداث کریدور شمالی، جنوبی تبریز

وی افزود: با توجه به نتایج مطالعات و بررسی‌ها در ارتباط با ارزیابی اثرسنجی طرح‌های ترافیک، ایجاد خطوط ویژه و محقق شدن سرعت مناسب برای حرکت اتوبوس‌ها موجب کاهش زمان سفرهای درون شهری تا میزان ۷ درصد می‌شود.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز خاطرنشان کرد: نتایج کاربردی به کارگیری سیستم BRT در بیش از ۱۰۰ شهر بزرگ دنیا نشان داده است که به کارگیری این سیستم موجب کاهش ۷۵ درصدی مجروحین تصادفات رانندگی، ۴۷ درصدی تصادفات، ۴۳ درصدی آلودگی هوا، ۳۲ درصدی زمان سفر و ۴۰ درصدی تردد اتومبیل‌های شخصی می‌شود.

معاون حمل ونقل شهردار تبریز به نقش و تاثیر قطار شهری در وضعیت ترافیک شهر تبریز اشاره و تصریح کرد: با بهره‌برداری از خطوط چهار گانه قطار شهری، صرفا در بحث ایمنی شاهد کاهش تعداد تصادفات در نتیجه جایگزینی حمل ونقل ریلی به جای وسیله نقلیه شخصی به دلیل کاهش تعداد وسائل نقلیه در سطح معابر اصلی شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین کاهش تصادفات خودرو با عابرین پیاده علی‌الخصوص در هسته مرکزی شهر، ایجاد مراکز و محدوده‌های تردد ویژه عابران پیاده برای افزایش ایمنی آنان و تامین بخش عمده سفرهای شهری با یک روش حمل ونقل ایمن، از دیگر موارد قابل ذکر است.

وحیدکیا در پایان به پارامترهای مقایسه شده قبل و بعد از اجرای مدیریت هوشمند ترافیک اشاره کرد و افزود: پارامترهای مقایسه شده نشان می‌دهد اجرای طرح SCATS ، موجب کاهش ۴۰ درصدی توقف وسائل نقلیه در تقاطع‌ها، کاهش ۲۰ درصدی تاخیر، کاهش ۱۲ درصدی میزان مصرف سوخت و ۷ درصدی آلودگی هوا بوده است.


Galaxy S7 - 944 x 150

این خبر را به اشتراک بگذارید :