9
فرماندار شهرستان ورزقان مطرح کرد؛

۵۹ درصد راه‌های روستایی شهرستان همچنان خاکی است/ تهدید امنیت اجتماعی و اقتصادی شهرستان از سوی طلاجویان غیرمجاز/ اجرای بزرگترین پروزه آبرسانی روستایی استان در ورزقان

  • کد خبر : 2739
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
۵۹ درصد راه‌های روستایی شهرستان همچنان خاکی است/ تهدید امنیت اجتماعی و اقتصادی شهرستان از سوی طلاجویان غیرمجاز/ اجرای بزرگترین پروزه آبرسانی روستایی استان در ورزقان
فرماندار ورزقان گفت: تنها ۴۱ درصد راه‌های روستایی شهرستان ورزقان آسفالت هستند که این میزان ۱۵ درصد از میانگین استانی پایین‌تر است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدباقر خانی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان با بیان اینکه از هرگونه همکاری و مساعدت رسانه‌ها در مسیر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: ورزقان ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف بویژه گردشگری و کشاورزی دارد که باید برندسازی و تجاری‌سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ روز از آمدنم به ورزقان می‌گذرد، افزود: در این مدت، ۶۰ درصد روستاها را مورد بازدید قرار داده و از نزدیک با اهالی، شوراها و دهیاران روستاها در خصوص مشکلات و کمبودهای موحود در منطقه صحبت کرده‌ام.

فرماندار ورزقان، میانگین برخورداری روستاهای استان از راه ارتباطی آسفالته را ۵۶ درصد و در شهرستان ورزقان ۴۱درصد اعلام کرد و گفت: البته وضعیت آسفالت اغلب مسیرهای شهرستان هم بسیار نامناسب و چیزی در حد خاکی است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی برای آسفالت برخی از مسیرهای روستایی، روکش آسفالت مسیر ورزقان – خاروانا و نیز لکه‌گیری راه‌های ارتباطی شهرستان انجام شده است.

خانی با بیان اینکه  ۹۲ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت: با اتمام پروژه‌های در دست اجرا، این میزان به ۹۵ درصد خواهد رسید.

وی از شهرستان ورزقان به عنوان یکی از شهرستان‌های کم‌برخوردار از امکانات تلفن همراه و اینترنت نام برد و افزود: ایجاد ۱۹ سایت BTS در شهرستان از سوی مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی تصویب شده که ۷ مورد آنها اجرا و مابقی هم در حال اجرا هستند. 

فرماندار ورزقان از انجام مطالعات لازم برای حفظ بافت تاریخی و روستایی سه روستای هدف گردشگری ونستان، کرینگان و ملک‌طالش خبر داد و خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری در هر کدام از این روستاها، بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارایه می‌شود. همچنین در مجموع ۱۲ میلیارد ریال برای بهسازی معابر این سه روستا هزینه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تکمیل مرمت بنای داش دامداش اوخارا تا پایان شهریورماه پایان، افزود: بازسازی و مرمت کاروانسراهای برازین و ایری‌علیا نیز جزو برنامه‌های شهرستان در حوزه میراث فرهنگی است.

نماینده دولت در شهرستان ورزقان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بزرگترین پروژه آبرسانی حوزه روستایی استان تحت عنوان مجتمع آبرسانی ستارخان در شهرستان ورزقان در حال اجراست، گفت: با تکمیل این پروژه در سال ۱۴۰۰ که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه می‌شود، آب شرب بیش از ۶۵ روستای شهرستان تامین خواهد شد.

 وی همچنین از انجام یکسری مذاکرات با مدیران معدن طلای مزرعه شادی برای فراوری طلا در خود منطقه خبر داد و اطهار داشت: با تحقق این مهم، از خروج روزانه ۲۰ تن سنگ طلا از منطقه خارج می‌شود.

خانی، حضور حفاران غیرمجاز در معدن طلای اندریان را تهدیدی برای امنیت اجتماعی و اقتصادی شهرستان و روستاهای منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد این مشکل با مشارکت معدن در پروژه‌های عمرانی روستاهای محدوده معدن و جذب نیروهای بومی بزودی برطرف شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.