7
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد؛

ابتلای ۱۵۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان آذربایجان شرقی به کرونا

  • کد خبر : 2813
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
ابتلای ۱۵۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان آذربایجان شرقی به کرونا
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای حدود ۱۵۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان به کرونا از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، عباسعلی درستی در تشریح این خبر اظهار کرد: ۱۰ درصد از این تعداد شامل پزشکان، ۷۰ درصد شامل پرستاران و کادر بهداشت و مابقی شامل نیروهای پشتیبانی واحد بهداشت و درمان هستند.

وی افزود: از بین کل مبتلایان کادر بهداشت و درمان تا به این لحظه، پنج نفر فوت کرده‌اند که سه نفر از آن‌ها پزشک و دو نفر جزو کادر درمانی غیر پزشک هستند که ۵۰ ساله و حتی ۵۰ سال به پایین نیز بودند و هیچ گونه بیماری زمینه‌ای نداشتند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان، قرمز است، رعایت پروتکل‎های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، وظیفه ملی هر فردی است، باید از برگزاری هر گونه مراسم ختم و عروسی و سرورو به جد خودداری شود.

درستی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بیش از ۸۵ درصد مردم پروتکل‎های بهداشتی را رعایت نکنند، امکان بازگشت و شکستن زنجیره کرونا وجود ندارد، هر چند همکاری مردم استان در استفاده از ماسک نسبت‎ به هفته‎های گذشته بیشتر شده است، اما باید ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.