9
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی:

ابطال پروانه‌ مرتع‌دارانی که تا سال ۱۴۰۰ طرحشان را ارائه نکنند

  • کد خبر : 4653
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۴۸
ابطال پروانه‌ مرتع‌دارانی که تا سال ۱۴۰۰ طرحشان را ارائه نکنند
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: پروانه‌های مرتع‌دارانی که تا سال 1400 طرح مرتع‌داری ارائه نکنند، ابطال می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، رحیم مهردادی با بیان این مطلب‌، گفت: به منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره‌برداری اصولی از مراتع و بر اساس بخشنامه شماره ۱۳۲۶۱/۱/۹۹ مورخه ۱۱/۰۵/۱۳۹۹صادره از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، تمامی پروانه‌های چرای دام (پروانه‌های مرتع‌داری) که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ منجر به طرح مرتع‌داری شود.
 
وی افزود: در غیر این صورت این پروانه‌ها فاقد اعتبار خواهند بود و نسبت به ابطال آن‌ها اقدام خواهد شد. بر اساس این بخشنامه، بهره‌برداران در بازه زمانی باقی مانده فرصت دارند تا با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها برای تهیه طرح مرتعداری اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های مرتع‌داری، گفت: طرح‌های مرتع‌داری از جمله ابزارهای مدیریتی جهت افزایش کیفیت مراتع به ویژه در مناطقی که فشار چرا بر مراتع زیاد است، به شمار می‌آید.
 
مهردادی، اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری را مورد تاکید قرار داد و در این خصوص، بیان کرد: مراتع، علاوه بر ارزش‌های زیست محیطی از ارزش‌های اقتصادی بالایی نیز برخوردار هستند و به عنوان بستر مناسب برای تولید محسوب می‌شوند که برای تحقق این مهم لازم است طرح‌های مرتعداری در قالب طرح‌های تلفیقی و کشت گیاهان داروئی سازگار با اکوسیستم منطقه تهیه شده و به مرحله اجرا در آید.
 
وی، تهیه و اجرای طرح‌های مرتعداری را یکی از برنامه‌های مهم و شاخص پیش روی مجموعه منابع طبیعی دانست و اضافه کرد: با اجرای طرهای مرتعداری تلفیقی و چند منظوره علاوه بر کاهش فشار دام بر مراتع به اقتصاد خانوارهای روستایی نیز کمک شایانی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.