9
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی:

اجرای بیش از ۶۰۰ کیلومترکانال فیبرنوری در سطح کلانشهر تبریز

  • کد خبر : 7347
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۱۴
اجرای بیش از ۶۰۰ کیلومترکانال فیبرنوری در سطح کلانشهر تبریز
به منظور ایجاد زیر ساختهای مخابراتی درسطح شهر تبریز تا کنون بیش از 600 کیلومتر کانال فیبرنوری درخیابانهای اصلی و فرعی کلانشهر تبریز توسط شرکت مخابرات اجرا شده است .

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی گفت: در راستای ایجاد امکانات فنی برای ارایه سرویس های ارتباطی و مخابراتی با کیفیت بالا و همچنین تامین نیازهای ارتباطی اپراتورهای تلفن  همراه و ثابت (شرکت های FCP) و ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد شهر هوشمند در سال ۹۸ حدوداً ۱۰۰ کیلومتر و در شش ماهه اول سال جاری ۴۰ کیلومتر به شبکه فیبرنوری شهر تبریز اضافه وطول کانالهای فیبرنوری به بیش از ۶۰۰ کیلومتر رسیده است .
 
شکوری خاطر نشان کرد: توسعه و گسترش فیبرنوری یکی از شاخص های مهم توسعه ICT استان و کشور بوده و به همین منظور توسعه شبکه فیبرنوری یکی از اولویت های مخابرات استان می باشد که با امکان دسترسی عمومی به شبکه فیبر نوری و جهت بهره مندی از سرویس های اینترنتی پرسرعت، عملیات اجرایی FTTH  (فیبرنوری به منازل) از سالهای گذشته آغاز شده بطوریکه هم اکنون بیش از ۱۲۰۰۰۰ مشترک تحت پوشش امکان واگذاری این سرویس قراردارد که با نام تجاری تانوما به مشتریان ارائه می شود.
 
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به ویژگی های این سرویس افزود: این سرویس قابلیت واگذاری اینترنت با پهنای باند بالای ۵۰ مگابیت برثانیه تا  ۱ گیگابیت برثانیه را دارد و متناسب با نیازهای مشتریان خانگی و تجاری قابل واگذاری است. هم اکنون حدوداً ۶۵۰۰ واحد مسکونی ، تجاری نیز از این سرویس استفاده می کنند و همپچنین ارتباط نزدیک به ۴۰۰ دستگاه اداری و تولیدی با اتصال مستقیم به شبکه فیبرنوری تامین می شود.
 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.