9
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز خبر داد؛

احداث بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور در تبریز

  • کد خبر : 2558
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
احداث بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور در تبریز
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور از جمله ساخت مرکز دفن پسماند ویژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تبریز در حال ساخت است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، علیرضا اصغری با بیان اینکه مدیریت پسماند در همه جوامع نیازمند توجه و رسیدگی است اظهار کرد: بزرگترین پروژه زیست‌محیطی در سطح کشور در تبریز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ تن زباله در تبریز به صورت روزانه تولید می‌شود، افزود: مدیریت این حجم از زباله نیاز به استفاده از علوم روز و فناوری‌های لازم دارد و در همین خصوص، احداث سلول دفن زباله، مهندسی دو و سه و همچنین ساخت مرکز دفن پسماند ویژه از جمله پروژه‌های در حال ساخت توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا به ارزش ۱۰۰ میلیارد است.

وی با اشاره به لزوم بی‌خطرسازی پسماندهای ویژه از جمله پزشکی و صنعتی، تاکید کرد: طبق قانون پسماند، بی‌خطرسازی پسماندهای ویژه برعهده تولیدکننده بوده و بیمارستان‌ها موظف به بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی خود هستند.

اصغری افزود: همچنین کارخانجات و واحدهایی که پسماند شیمیایی یا صنعتی تولید می‌کنند باید ابتدا بی‌خطرسازی کرده و سپس در اختیار عوامل سازمان پسماند قرار دهند.

وی تشریح کرد: کرونا فرصت خوبی برای سنجس توانایی‌های مدیریت پسماند بود، کادر درمان و صنایع با استفاده از زیرساخت‌های موجود در زمان کرونا می‌توانند مواد پسماندی خود را مدیریت کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.