13
مدیر گمرک ریلی رازی خوی:

ارزش صادرات از مرز ریلی رازی خوی ۲۰ برابر شد

  • کد خبر : 859
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
ارزش صادرات از مرز ریلی رازی خوی ۲۰ برابر شد
مدیر گمرک ریلی رازی خوی گفت: به دنبال شیوع بیماری کرونا در منطقه و تبدیل این مرز به تنها مبدا صادراتی کشور به ترکیه و اروپا، ارزش صادرات از این طریق طی فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ برابر شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، سیف الله راثی افزود: طی فروردین ماه امسال ۱۸ هزار تن کالا با استفاده از ۸۱۳ واگن قطار به ارزش ۴۱ میلیون دلار از مرز رازی خوی صادر شده که علاوه بر ۲۰ برابر شدن ارزش کالاهای صادره، از نظر وزن نیز شاهد هفت برابر شدن اقلام صادراتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی اضافه کرد: در فروردین ماه سال گذشته حدود ۲.۵ تن کالا به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار ارز مرز رازی صادر شده بود.

وی بیان کرد: در این مرز در راستای رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، ایستگاه ضدعفونی راه اندازی شده تا روند تجارت بین ۲طرف مرز ایران و ترکیه متوقف نشود.

مدیر گمرک رازی خوی اظهار کرد: این مرز ازآغاز شیوع بیماری کرونا با افزایش فعالیت خود به ۲۴ ساعت، مهمترین نقش را در تجارت بین ایران و ترکیه ایفا کرده است.

راثی گفت: پلی‌اتیلن، کود اوره، هندوانه و شمش روی از مهمترین اقلام صادراتی از این مرز در این مدت بود.

وی افزود: همچنین در فروردین امسال ۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۰ میلیون دلار با یک‌هزار و ۴۰۰ دستگاه واگن قطار از مرز رازی ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۲.۵ برابر شده است.

مرز رازی یکی از سه مرز فعال آذربایجان‌غربی با ترکیه است؛ با شیوع بیماری کرونا ۲ مرز بازرگان و سرو مراوده تجاری را متوقف کرده و تنها از مرز رازی امکان تجارت وجود دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.