18

افزایش ۵۰ درصدی جمعیت زیر پوشش آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 3612
  • ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰
افزایش ۵۰ درصدی جمعیت زیر پوشش آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی

دولت تدبیر و امید در هفت سال فعالیت خود اقدامات بنیادین در تامین آب شرب شهری و روستایی و توسعه شبکه فاضلاب آذربایجان‌شرقی انجام داده، به گونه‌ای که جمعیت زیر پوشش این حوزه در استان در هفت سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، رشد ۵۰ درصد جمعیت زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب استان، حفر ۴۴ چاه تازه، افزایش ۱۱۵ هزار مترمکعبی حجم مخازن آب و افزوده شدن ۱۲ شهر جدید به شبکه فاضلاب از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در هفت سال اخیر بوده است.

دولت تدبیر و امید در این مدت همچنین ۲۹۷ طرح جدید آب با اعتبار یکهزار و ۴۴ میلیارد ریال را در آذربایجان شرقی اجرا کرده که نتیجه آن ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به مردم در این حوزه حیاتی بوده است. 

اجرای ۹۹ مورد طرح جدید فاضلاب با سه هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال اعتبار از دیگر دستاوردهای دولت آقای روحانی در آذربایجان شرقی در فاصله سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ بوده است که در نتیجه آن جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب استان از ۵۶ به ۶۸ درصد افزایش یافته است.

دسترسی ۱۰۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی به آب شرب

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب استان از ۲ میلیون و ۶۵۳ و ۶۶۱ نفر در سال ۱۳۹۲ به ۳ میلیون و ۵۱ هزار و ۸۴۶ نفر در سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است؛ در این مدت، درصد جمعیت تحت پوشش آب استان از ۹۹.۹ به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

علیرضا ایمانلو افزود: تعداد شهرهای تحت پوشش شبکه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از ۵۷ شهر در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید به ۶۲ شهر در سال گذشته افزایش یافته، ضمن اینکه در این مدت تعداد کل چاه های در مدار از ۳۲۱ به ۳۶۵ حلقه چاه رسیده است. 

وی ادامه داد: حجم مخازن در مدار بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز از ۸۵۵ هزار متر مکعب در سال ۱۳۹۲ به ۹۷۰ هزار مترمکعب در سال گذشته افزایش یافته است؛ در این مدت همچنین تعداد تصفیه خانه های آب آذربایجان شرقی از هفت به هشت دستگاه افزایش یافته است. 

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تشریح کرد: طول شبکه توزیع آب آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۲ شمسی ۸۶۳۶ کیلومتر بود که این رقم در سال ۱۳۹۸ شمسی به ۹۴۹۴ کیلومتر افزایش یافت. 

وی اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش فاضلاب در آذربایجان شرقی نیز در طول فعالیت دولت تدبیر و امید از یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۳۹ نفر به ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۷۵۳ نفر افزایش یافته است، ضمن اینکه در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ شمسی درصد جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان از ۵۶ به ۶۸ درصد رشد پیدا کرده است. 

وی یادآوری کرد: در دولت تدبیر و امید تعداد شهرهای دارای طرح مطالعه فاضلاب آذربایجان شرقی از ۱۲ به ۱۷ شهر و حجم فاضلاب جمع آوری شده از ۹۲ هزار و ۸۲۷ مترمکعب به ۱۳۶ هزار و ۴۶۶ متر مکعب افزایش یافته است. 

ایمانلو اظهار کرد: در این مدت تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در دست بهره‌برداری از ۹ به ۱۱ دستگاه و تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در حال ساخت از ۵ به هفت دستگاه افزایش یافته است. 

تصویری از مدوم دوم تصفیه خانه تبریز در مراحل پایانی ساخت آن 

اجرای ۲۹۷ طرح جدید حوزه آب در آذربایجان شرقی 

معاون توسعه بهره برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در خصوص اقدامات انجام شده در بخش تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در هفت سال اخیر گفت: در حالی که در سال آغازین دولت آقای روحانی ۱۲۱ کیلومتر شبکه آب جدید در سطح استان احداث شده بود، سال بعد ۱۹۱ کیلومتر و در سال ۱۳۹۴ شمسی نیز ۱۵۳ کیلومتر دیگر به طول شبکه اضافه شد. 

محمد خانی افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۶ شمسی ۱۵۶ کیلومتری، سال بعد ۱۱۵ کیلومتر و پارسال نیز ۹۴ کیلومتر لوله گذاری جدید برای توسعه شبکه آب و به تبع آن افزایش جمعیت زیر پوشش اجرا کرد. 

وی اصلاح شبکه آب را از جمله ماموریت های آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در راستای فعال نگهداشتن زنجیره ارایه خدمات به شهروندان دانست و اضافه کرد: در حالی که در سال ۱۳۹۲ شمسی ۴۸ کیلومتر اصلاح شبکه انجام شده بود، سال بعد ۷۱ کیلومتر و در سال ۱۳۹۴ شمسی نیز ۹۱ کیلومتر عملیات اصلاح در شبکه انجام شد. 

وی ادامه داد: عملیات اصلاح شبکه در سال ۱۳۹۵ شمسی نیز ۹۱ کیلومتر بود که سال بعد ۱۳۶ کیلومتر و در سال ۱۳۹۷ نیز ۱۰۸ کیلومتر دیگر انجام شد، ضمن اینکه پارسال هم ۷۷ کیلومتر دیگر از شبکه آب آذربایجان شرقی برای تضمین کمیت و کیفیت آب شرب شهروندان انجام شد. 

معاون توسعه بهره برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای ۱۲۶ کیلومتر خط انتقال جدید آب در آذربایجان شرقی توسط این شرکت در هفت سال گذشته گفت: در این مدت همچنین ۶۶ چاه جدید برای تامین آب مورد نیاز شهروندان در سطح استان حفر شده است. 

وی یادآوری کرد: علاوه بر این سال گذشته در شهر جدید سهند یک حلقه و در شهر بستان آباد ۲ حلقه چاه جدید نیز حفر شده که عملیات تجهیز آنها در حال انجام است. 

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در راستای خدمات رسانی بهتر به مشتریان خود در هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید همچنین ۷۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق را تجهیز کرده، ضمن اینکه در این مدت ۴۴۱ هزار مترمکعب بر حجم مخازن ذخیره آب استان اضافه شده است. 

خانی تعداد طرح های آب اجرا شده آذربایجان شرقی در این مدت را ۲۹۷ مورد اعلام و تشریح کرد: برای اجرای این تعداد طرح در هفت سال گذشته حدود یکهزار و ۴۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

تصویری از اجرای شبکه فاضلاب در شهرستان مراغه

هزینه کرد سه هزار و ۳۵۸ میلیارد ریالی در بخش فاضلاب آذربایجان شرقی

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز گفت: در هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید یکهزار و ۱۳۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در آذربایجان شرقی احداث و ۳۲ کیلومتر از شبکه فاضلاب موجود نیز اصلاح شده است. 

قاسم ابراهیم زاده، تعداد طرح های اجرا شده در حوزه فاضلاب آذربایجان شرقی در این مدت را ۹۹ مورد ذکر کرد و افزود: در هفت سال اخیر سه هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال اعتبار عمرانی در بخش فاضلاب استان جذب شده است. 

وی با اشاره به در دست ساخت بودن ۳۹ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای آذربایجان شرقی از مدول دوم تصفیه خانه تبریز، تصفیه خانه مرند، مدول دوم تصفیه خانه شهر جدید سهند، تصفیه خانه مسکن مهر خسروشهر، ملکان، هریس، آذرشهر و هشترود به عنوان برخی از تصفیه خانه های در دست ساخت استان نام برد.

وی اظهار کرد: در هفت سال گذشته همچنین بیش از ۳۸۸ هزار انشعاب آب و بیش از ۳۷۵ هزار فقره انشعاب فاضلاب جدید در سطح آذربایجان شرقی به شهروندان واگذار شده است.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب اذربایجان شرقی یادآوری کرد: در این مدت همچنین ۲۲ خدمت مربوط به شرکت در دفاتر پیشخوان دولت که تعداد آنها تا پایان پارسال در تبریز به ۱۰۹ دفتر و در شهرستان ها به ۸۳ مورد می رسید، ارایه شده است.


http://tabrizeman.ir/?p=112468

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.