7

افسردگی مبتلایان به کرونا باعث تشدید بیماری می شود

  • کد خبر : 7811
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
افسردگی مبتلایان به کرونا باعث تشدید بیماری می شود

یک متخصص روانپزشکی، بر نقش مؤثر مراقبت از سلامت روان و پیشگیری از افسردگی و اختلالات روان در تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران مبتلا به کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میترا صفا، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات، درصد لوله گذاری و مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ با مصرف داروهای ضد افسردگی به صورت معناداری کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بحران کرونا اختلالات روانپزشکی در خانم‌ها در مقایسه با آقایان بیشتر دیده می‌شود گفت: اختلالات افسردگی که بالاترین تنوع بیماری‌های روان را به خود اختصاص داده در زنان بستری مبتلا به کرونا بیشتر از آقایان دیده می‌شود.

صفا افزود: ابتلاء به اختلال افسردگی در زنان بستری در بخش کرونا بیمارستان مسیح دانشوری دو برابر مردان است.

این متخصص روانپزشکی ادامه داد: اختلالات اضطرابی نیز که شامل اختلالات پانیک، وسواس، اضطراب انتشاری و سایر اختلالات اضطرابی است در زنان بیش از مردان گزارش شده است.

صفا با بیان اینکه در پاندمی کرونا تمامی مجموعه‌های درمانی و بهداشتی کشور در تلاشند تا با دانش و تجربه خود به درمان و قطع زنجیره این بیماری کمک کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمک تیم روانپزشکی بیمارستان مسیح دانشوری و استفاده از داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب به نتایج مثبتی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه پیشگیری از افسردگی و اختلالات روان به تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران کمک قابل توجهی می‌کند، توضیح داد: به طور کلی نتایج تحقیقات گواه این موضوع است که بیمارانی که تحت درمان‌های تیم‌های روانپزشکی بودند و درمان‌های اختصاصی دریافت کرده اند کمتر به بخش‌های ICU منتقل شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: هرچند که استفاده از درمان‌های روانپزشکی در طول مدت بستری بیماران تفاوت چندانی ایجاد نکرده ولی ارتباط معنا داری بین مصرف کنندگان این داروها با کاهش انتقال به بخش‌های ICU مشاهده شده است.

صفا گفت: در مورد بیمارانی هم که داروهای ضد افسردگی دریافت کرده اند نیز شاهد این موضوع بوده ایم که درمان‌هایی همانند لوله گذاری از ۲۲ درصد به ۱۴ درصد رسیده و مهم‌تر اینکه آمار مرگ و میر نیز از ۲۸ درصد به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.

۵۰۶۱۵۲۹

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.