5

التماس دانشمندان به مردم برای تزریق نکردن واکسن‌های خانگی کرونا!

  • کد خبر : 4640
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۱۲
التماس دانشمندان به مردم برای تزریق نکردن واکسن‌های خانگی کرونا!

و به نقل از آی ای، حتی اگر دستورالعمل‌های ساخت واکسن‌ها توسط دانشمندان معتبری تهیه شده باشد، بازهم بسیاری از موارد ممکن است اشتباه پیش بروند.

به گزارش تبریزمن و به نقل از آی ای، حتی اگر دستورالعمل‌های ساخت واکسن‌ها توسط دانشمندان معتبری تهیه شده باشد، بازهم بسیاری از موارد ممکن است اشتباه پیش بروند.

ممکن است فکر کنید این مسئله کاملاً واضح است، اما به نظر می‌رسد بسیاری از افراد نمی‌دانند که واکسن‌های کووید-۱۹ دست‌ساز در بهترین حالت بی اثر و در بدترین حالت بسیار خطرناک هستند. این مسئله، موضوع مقاله جدیدی است که در مجله Science منتشر شده است.

پروفسور “جیکوب شرکوف”، استاد حقوق در دانشگاه ایلینوی گفت: همه ما این را که ​​مردم می‌خواهند خود را در برابر کروناویروس محافظت و ایمن کنند، می‌فهمیم، اما مردم باید بدانند که هر داروی خانگی لزوماً کمکی نخواهد کرد و برخی از آنها ممکن است کشنده باشند.

وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند که اگر دارویی روی آنها جواب می‌دهد، دلیل نمی‌شود استفاده آن توسط دیگران نیز قانونی باشد، بلکه آزمایش‌ها باید روی هزاران انسان انجام شود و توسط یک قانون‌گذار نهاد سیاسی مورد بررسی اخلاقی قرار بگیرد و با خودآزمایی نمی‌شود به واکسن رسید.

وی در ادامه توضیح داد که اگرچه ارسال اطلاعات پزشکی بر روی اینترنت توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نظارت و تنظیم نمی‌شود، اما تولید یک محصول درمانی حتما باید مورد تایید این سازمان قرار گیرد.

وی ادامه داد: از همه بدتر اینکه ایجاد چنین داروها و واکسن‌های خانگی نه تنها سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، بلکه اعتماد به واکسن‌های واقعی را که موثر خواهند بود، تضعیف می‌کنند.

“شرکوف” گفت: ما در عصر اطلاعات غلط واکسن زندگی می‌کنیم. این یکی از دلایلی است که ما آزمایشات بالینی مرحله‌ای را برای تولید واکسن‌ها و درمان‌های پزشکی انجام می‌دهیم و انجام آنها فقط به این دلیل نیست که بفهمیم موثر است یا نه، بلکه مسئله اصلی شناخت عوارض آن است تا به گونه‌ای تولید شود که به مردم آسیبی نرساند.

سرانجام “شرکوف” افزود که حتی اگر واکسن‌های خانگی توسط افراد مشهوری توصیه شوند، این بدان معنا نیست که باید اعتماد کرد. بنابراین بهتر است واکسن‌های خانگی ساخته نشود و مردم نیز به افرادی که این کار را می‌کنند، گوش ندهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.