22
انتقادات تند عضو شورای شهر در خصوص پروسه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی؛

امنیت شغلی و روانی کارگران در معرض خطر است

  • کد خبر : 1386
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
امنیت شغلی و روانی کارگران در معرض خطر است
عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: قرار بود شرکت‌های اقماری حذف شده و خود شهرداری با کارکنان قرارداد ببندد اکنون با ابلاغ شهرداری هر منطقه شرکت‌های موردنظر خود را به میدان آورده و امنیت شغلی و روانی کارگران از بین خواهد رفت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از آناج، علی آجودان‌زاده با بیان اینکه هدف شورای شهر از تبدیل وضعیت کارکنان، افزایش امنیت کاری آنان است، تصریح کرد: شورای پنجم در اوایل کاری خود، مقرر کرد که تبدیل وضعیت کارگری به صورت عادلانه انجام گیرد.

وی با اشاره به رویه شورای شهر درباره تبدیل وضعیت کارگران افزود: قول و قرار شورا با شهرداری بدین نحو بود که شرکت‌های اقماری و همشهری حذف شده و شهرداری به صورت مستقیم  با کارکنانش قرار داد ببندد.

آجودان‌زاده با بیان اینکه شهردار تبریز در این‌باره با برخی از مسئولین کشوری رایزنی انجام داده اظهار کرد: پست‌های خالی شهرداری برای این کار اختصاص یافته بود، ولی ابلاغیه اخیر شهرداری به مناطق روند کار را مختل کرد و به نوعی باعث شوک همه شد.

عضو شورای شهر، فلسفه وجودی همشهری را حمایت از کارگران عنوان کرد و گفت: شورای شهر به تخلفات شرکت همشهری ورود کرده و مواردی در کمیسیون تحقیق و نظارت مطرح شد، در پروسه‌ای ۷ ماهه تخلفات همشهری در دو مرحله حضوری و غیرحضوری بررسی و مقرر شد برخی از تخلفات در صحن علنی شورا آمده و بررسی شود و سپس مراحل قضایی آن پیگیری گردد.

وی با اشاره به برگزاری مناقصه شرکت‌های اقماری در شهرداری تبریز یادآور شد: اعتبار همکاری با همشهری تمدید شد، مناقصه عمومی برگزار شد و باز هم شرکت همشهری برنده مناقصه شد، حال سوال این است آیا شرکت دیگری وجود ندارد که در این مناقصه حضور یابد؟ چرا همیشه شرکت همشهری برنده مناقصات می‌شود؟ اگر قرار است با شرکت‌های واسطه‌ای همکاری شود چرا فقط پای همشهری در میان است؟

آجودان‌زاده اضافه کرد: قرار بود شرکت‌های اقماری حذف شده و خود شهرداری با کارکنان قرارداد ببندد اکنون با ابلاغ شهرداری هر منطقه شرکت‌های موردنظر خود را به میدان آورده و امنیت شغلی و روانی کارگران از بین خواهد رفت، شهردار در این ابلاغیه به دو نامه از استاندرای استناد کرده است، ولی قبلا شهردار  قول داده بود تبدیل وضعیت کارکنان به گونه‌ای دیگر باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 6انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.