16
رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی:

امنیت مردم خط قرمز است

  • کد خبر : 3265
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
امنیت مردم خط قرمز است
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضائی است و در این خصوص با کسی تعارف نداریم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، موسی خلیل اللهی روز شنبه در نشست هماهنگی دادگستری و فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، یکی از فلسفه های وجودی دادگستری و نیروی انتظامی را تامین امنیت برای مردم با بصیرت و آگاه کشور و استان دانست و افزود: با هر کسی که بخواهد با هر رویکرد، انگیزه و هدفی این امنیت را به ناامنی تبدیل کند با جدیت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
 
وی با تاکید بر لزوم برخورد جدی، قاطع و قانونی با برهم زنندگان امنیت عمومی در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: برازنده و زیبنده استانی به این بزرگی نیست که گفته شود افرادی سعی در بر هم زدن امنیت آن دارند.
 
خلیل اللهی در خصوص پیشنهاد تشکیل قرارگاه مختص جلب محکومین در استان، گفت: تمام اقداماتی که در احضار، جلب، دستگیری، بازجویی، محاکمه و صدور رای انجام می شود ، یک امر انتزاعی بوده و متهم زمانی طعم عدالت را خواهد چشید و مردم زمانی احساس آرامش خواهند کرد که این اقدامات منجر به نتیجه شود.
 
وی با بیان اینکه نتیجه چنین شرایطی در اجرای احکام مشخص می شود، اضافه کرد: اگر این اتفاق نیفتد و شخص در اجرای احکام دستگیر و حکم صادر نشود، تمامی اقدامات پلیسی و قضائی بی نتیجه خواهد ماند.
 
خلیل اللهی نیروهای مسلح را پیشقدم در تامین امنیت نظام و کشور خواند و افزود: این نیروهای خدوم زحمات بسیاری برای تامین امنیت متحمل شده اند و با توجه به کلیت قانونی تاسیس نیروی انتظامی که بیانگر فلسفه و اهداف تشکیل آن است، به این مهم پی می بریم که قانون گذار یک ظرفیت و جایگاه بسیار بزرگ برای نیروی انتظامی قائل بوده و اهداف بسیار مهمی را برای آن تعریف کرده است.
 
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در تمامی شئون زندگی مردم حضور و ظهور دارد و بیشترین روابط تشکیلات قضایی استان با این نیروست، اظهار داشت: دستگاه قضا به این موضوع اعتقاد راسخ دارد که هر میزان هم افزایی، تعامل و همفکری بین دادگستری و نیروی انتظامی افزایش یابد، رسالت های هر دو مجموعه هدفمند و عملیاتی می شود.
 
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در چنین شرایطی مردم آرامش داشته و احساس امنیت خواهند کرد و اطمینان خاطری در پرسنل انتظامی و همکاران قضایی ایجاد خواهد شد.
 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.