11
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

انتقاد تند امام جمعه تبریز از انتشار اسامی متهمان قبل از اثبات جرم/ دستگاه قضا باید از حب و بغض ها و تاثیر پذیری از جریانات سیاسی به دور باشد

  • کد خبر : 2118
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
انتقاد تند امام جمعه تبریز از انتشار اسامی متهمان قبل از اثبات جرم/ دستگاه قضا باید از حب و بغض ها و تاثیر پذیری از جریانات سیاسی به دور باشد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با انتقاد از انتشار اسم متهمان قبل از اثبات جرم تصریح کرد : تا زمانی که جرم متهم در دادگاه صالحه ثابت نشده نباید نام آن در رسانه ها منتشر شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار رییس و کارکنان دادگستری استان افزود: درحالی که هنوز جرم طرف ثابت نشده و پرونده در مرحله تحقیقاتی است لزومی ندارد که اسم متهم منتشر شود، امری که به تازگی در فضای مجازی به آن خیلی دامن زده می شود.

وی افزود: قوه قضائیه باید مظهر عدالت، ملجاء مطمئن و پناهگاه مردم باشد و به جایگاهی برسد که مردم مطمئن باشند با رجوع به آن مشکل شان حل خواهد شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به  الزامات و بایدها و نبایدهای قوه قضائیه مردمی افزود: دستگاه قضا باید از حب و بغض ها و تاثیر پذیری از جریانات سیاسی به دور باشد و بتواند تعارض در قوانین را بر طرف کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر عدم سهل انگاری در اجرای احکام دادگاه ها گفت: بازداشت های موقت باید در کوتاه ترین زمان و با رعایت شرایط قضایی انجام گیرد.

امام جمعه تبریز با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص راهبردها و الزامات دستگاه قضاء گفت: معظم له می فرمایند قوه قضائیه باید مجازات زندان را به حداقل برساند و آن را به دیگر مجازات ها تبدیل کند و همچنین در کنار احکام صادره مراقب آبروی اشخاص نیز باشد.

وی تربیت انسان های صالح به ویژه برای مناصب مدیریتی را در این قوه مهم دانست و ادامه داد: سلامت و کارآمدی قوه قضائیه در تمامی برنامه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر مظلوم باید خود را به ساحل امن این قوه برساند، گفت: نظارت بر عملکردها، لزوم عدم تاخیر در اجرای احکام و کادر سازی و جانشین پروری از دیگر راهبردهای دستگاه قضائیه مردمی است.

امام جمعه تبریز پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر الزامات قوه قضائیه مردمی دانست و گفت: با محور قرار دادن اقتدار و قانون گرایی و حفظ اقتدار این دستگاه باید از حقوق عامران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شود و با قاطعیت کامل مقابل بدخواهان، با مردم دلسوزانه رفتار شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.