3

انتقال تجربیات بیماران دیابتی در گردهمایی مجازی

  • کد خبر : 8737
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۲۳
انتقال تجربیات بیماران دیابتی در گردهمایی مجازی

همزمان با هفته دیابت، برنامه جهانی «دیپ» برای افراد دیابتی کشور شروع به کار می ‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت روز جهانی دیابت یکی از مجموعه برنامه‌های Disease Experience Expert People برگزار می‌شود. 

برنامه «دیپ» که یک پروژه‌ جهانی است، تلاش می ‌کند تا افراد درگیر بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا چاقی طی آن امکان انتقال تجربیات خود به مردم، مسئولان و تصمیم‌سازان و متخصصان مربوطه را داشته‌باشند.

در ایران نیز اعضای دیپ توسط انجمن‌های فعال در حوزه آن بیماری معرفی می‌شوند. 

در این برنامه تعدادی از افراد دیابتی نوع یک که به پروژه دیپ ایران ملحق شده‌اند قرار است به مناسبت روز جهانی دیابت ساعت ۱۱ تا ۱۳ روز سه‌ شنبه ۲۷ آبان‌ ۹۹ در یک گردهمایی مجازی، تجربیات خود را در خصوص افت قند خون به اشتراک ‌گذارند. 

بنابر بازخوردی که این پروژه در اقصی نقاط جهان داشته‌ است می‌توان از این تجربیات هم در جهت آموزش سایر بیماران استفاده ‌کرد و هم سیاستگزاران ضمن آشنایی بیشتر با مشکلات و دغدغه‌های این افراد می‌توانند تصمیمات مناسب‌تری بگیرند.

جمعیت افراد دیابتی در ایران رو به افزایش است و حتی تعداد کودکان و نوجوانان دیابتی نیز به‌ دلیل تغییر سبک زندگی رو به فزونی است و از این رو می‌توان با چنین برنامه‌هایی و با اشتراک‌گذاری اندوخته‌های افراد درگیر در این مشکل، گامی به‌سوی بهبود شرایط افراد دیابتی کشورمان برداشت.

۵۰۷۳۴۳۷

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.