7

اولویت اول ما باید مدیریت کرونا باشد

  • کد خبر : 6417
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
اولویت اول ما باید مدیریت کرونا باشد

وزیر بهداشت، گفت: از همان روزهای اول شیوع کرونا گفتم که هرکسی در جهان در مورد این ویروس عجولانه حرف بزند، از سر بی دانشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی، بعد از ظهر سه شنبه در نشست مشترک با فرمانده سپاه پاسداران که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در روزهای اول بیماری در کشور، هیچ بیماری پشت درهای بیمارستان‌ها نماند و یک شکایت و گلایه مندی از افراد مبتلا نداشتیم.

وی ادامه داد: هزاران افغانی بدون کارت را رایگان درمان کردیم.

وزیر بهداشت گفت: موج را که شکستیم و حمله به ویروس را شروع کردیم.

وی ادامه داد: در کمتر از دو ماه میزان مرگ‌ها را به کمتر از ۲۰ درصد رساندیم و داشتیم به سمت تک رقمی شدن مرگ‌های روزانه می‌رفتیم که به یکباره دچار مشکل شدیم.

وزیر بهداشت در ارتباط با عواملی ناکامی‌ها در مقابله با کرونا، افزود: این ویروس فقط یک مشکل بهداشتی و درمانی نیست، بلکه ابعاد مختلفی دارد که همه کشور را درگیر خود کرده است.

نمکی گفت: اگر در مدیریت کرونا دچار شکست شویم کلیت آبروی نظام زیر سوال خواهد رفت.

وی افزود: اولویت اول ما باید مدیریت کرونا باشد

نمکی با اعلام اینکه در بدترین دوران اقتصادی کشور قرار داریم، گفت: آنچه که تحریم‌ها متوجه ما کرده است باعث شده روزهای سختی را برای تهیه دارو پشت سر بگذاریم.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه از یک میلیارد کمک رهبری گذشت کردیم، گفت: آمریکایی‌ها ۱۱۱ میلیارد دلار برای کرونا اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: پرستاران ما تا ۲۰ روز پیش ۱۰ تا ۱۲ ماه مطالبات معوق داشتند و به تازگی‌ها سه ماه پرداخت کرده ایم

نمکی با اشاره به مشکلات اداره قسمت‌هایی که همراهی نمی‌کنند، افزود: اپیدمی را در هیچ کجای دنیا با خواهش و تمنا مدیریت نمی‌کنند. ما با برخی‌ها خیلی مماشات کردیم. این یکی از جاهایی بود که به شدت آسیب دیدیم.

وی گفت: رفتن به مسافرت در این ایام هیچ رونق اقتصادی برای کشور ندارد. فوج ماشین‌هایی که راه می‌افتد در جاده‌ها، تأثیری روی اقتصاد ندارد و باعث می‌شود با مشکل مواجه شویم.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که میزان مرگ نسبت به بستری در این دوره به مراتب بیشتر است، افزود: در مقابل موجودی هستیم که مدام خودش را تغییر می‌دهد. آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که موتاسیون‌های ویروس مدام در حال تغییر است.

نمکی با اشاره به ساخت واکسن برای کرونا، گفت: کرونا، بیماری نیست که با یک دوز واکسن جواب بدهد و ایمنی ایجاد کند. حتماً باید دو یا سه دوز واکسن زد که همه این نکات باعث شده تا ساخت واکسن با دشواری‌هایی همراه باشد.

۵۰۴۷۵۰۴

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.