11

بازار در چنگ شما: با آخرین قیمت گوشی و لپ تاپ به روز باشید

  • کد خبر : 4392
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
بازار در چنگ شما: با آخرین قیمت گوشی و لپ تاپ به روز باشید

اگرچه قیمت گوشی و دیگر محصولات دیجیتال در سه ماهه اخیر رشد صعودی داشته، اما میزان تقاضا در این بازار به لطف التهابات ناشی از همه گیری کرونا شدت یافته است. با توجه به لزوم دورکاری کسب و کارها و استفاده از بستر مجازی برای آموزش این سوال مطرح می‌شود که بهترین گوشی با امکانات […]

بازار در چنگ شما: با آخرین قیمت گوشی و لپ تاپ به روز باشید

اگرچه قیمت گوشی و دیگر محصولات دیجیتال در سه ماهه اخیر رشد صعودی داشته، اما میزان تقاضا در این بازار به لطف التهابات ناشی از همه گیری کرونا شدت یافته است. با توجه به لزوم دورکاری کسب و کارها و استفاده از بستر مجازی برای آموزش این سوال مطرح می‌شود که بهترین گوشی با امکانات کامل و البته قیمت اقتصادی کدام است؟

تحریم‌های اخیر و کاهش ارزش پول ملی باعث شده تا قدرت خرید گوشی هوشمند بین اکثر مردم کاهش یابد. در این وضعیت خیلی از کاربران قید خرید پرچمداران با قیمت چند ده میلیونی را زده‌اند و به میان رده‌ها دلخوش کرده‌اند. میان رده‌هایی که انواع گوشی‌های چینی همانند هواوی و شیائومی در لیست آن‌ها به چشم می‌خورد.

قیمت گوشی و لپ تاپ؛ سرگردان در تب نوسانات بازار

امسال خیلی از عوامل دست به دست هم داد تا ردیابی قیمت لپ تاپ یا قیمت روز گوشی دشوار باشد. از هم گسیختگی زنجیره تامین محصولات مختلف برندهای سامسونگ، شیائومی و اپل مزید بر علت شد تا با رشد جهشی قیمت گوشی در بازار مواجه باشیم.

بازار در چنگ شما: با آخرین قیمت گوشی و لپ تاپ به روز باشید

ناگفته نماند که بخش عظیمی از بازار فعلی به جز گوشی‌های هوشمند به واسطه رشد قیمتی لپ تاپ غافلگیر شد. اگر مروری بر بازار و نقدهای آنلاینی که در راهنمای خرید وبسایت به‌نظر (https://behnazar.com) منتشر می‌شوند بیندازید متوجه می‌شوید که دیگر خرید لپ تاپ ۵ میلیونی تقریبا غیر ممکن شده است. این روزها حداقل بودجه مورد نیاز خرید لپ تاپ متوسط برای کاربران معمولی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است. از طرف دیگر هیچ سیاست گذاری برای تعیین قیمت لپ تاپ در بازار وجود ندارد و بازه قیمتی که می‌بینیم به شدت متنوع و رنگارنگ شده است!

با این حال سایت‌های زیادی با انتشار قیمت روزانه لپ تاپ و گوشی بخشی از این خلا را در بازار پر کرده‌اند. مجلات اینترنتی این نقدها را در قالب راهنمای خرید منتشر می‌کنند تا مقایسه نقاط ضعف و قوت در کنار اطلاع از قیمت گوشی یا لپ تاپ ساده‌‌تر باشد.

میان رده‌ها؛ هدف اصلی رقابت بازار موبایل

با توجه به وضعیت فعلی بازار شاید بهتر باشد گوشی‌ها را به دو دسته میان رده و ضعیف تقسیم کنیم. در نقد و بررسی‌ها هم معمولا قیمت گوشی میان رده تعیین کننده فضای کلی بازار است که مشتریان بیش‌تری به دنبال آن هستند.

تراشه‌های گوشی‌های میان رده با تغییرات اساسی نسبت به قبل عرضه می‌شوند. بهبود این تراشه‌ها باعث شده تا بخش زیادی از امکانات یک گوشی پرچمدار را در مدل‌های میان رده نیز ببینیم. مثلا اکثر مدل‌های شیائومی باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت و بالاتر دارند که بین مدل‌های گران قیمت و قیمت متوسط مشترک است.

از طرف دیگر شاهد دوربین‌های قدرتمند چندگانه در مدل‌های متوسط بازار هستیم که تا چندی پیش فقط خاص پرچمداران بودند. در این بین استفاده از تراشه قوی‌تر باعث می‌شود تا رزولوشن عکسبرداری و فیلمبرداری میان رده‌ها بالاتر باشد. به نظر می‌رسد گوشی‌های متوسط بازار هم اکنون هدف اصلی برندها برای تسخیر بازار هستند.

میان رده‌هایی که به مشتریان وفادار می‌مانند

هر گرانی بی علت نیست و هر ارزانی هم بی حکمت؛ اما آیا این موضوع در خرید گوشی‌های میان رده نظیر انواع بهترین گوشی شیائومی بازار صدق می‌کند؟

مشکلاتی که با بازی بی منطق قیمت دلار در بازار به وجود آمد باعث شد تا خرید پرچمداران برای خیلی از کاربران به رویا تبدیل شود. در این وضعیت این مدل‌های میان رده بازار بودند که با ارائه قیمت منطقی‌تر، امکانات قابل قبول و عمر بیش‌تر به مشتریان وفادار ماندند.

اما قیمت پایین‌تر مدل‌های مختلف شیائومی نباید باعث شود تصور کنیم میان رده‌ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند. اگر از پرچمداران بیست میلیون شیائومی فاکتور بگیریم، مدل‌های میان رده ۵ تا ۹ میلیونی شیائومی از همان محصولاتی هستند که در شرایط طاقت فرسا تحریم و میان قیمت‌های بی پایه و اساس مشتریان را در روزهایی که نیاز به اسمارت فون بیش از گذشته حس می‌شود تنها نگذاشتند.

بهترین‌های شیائومی در مسیر توسعه و نوآوری

بازار در چنگ شما: با آخرین قیمت گوشی و لپ تاپ به روز باشید

اگر قرار باشد با تکیه بر قیمت لپ تاپ و گوشی دست به انتخاب اسمارت فون اقتصادی بزنیم، شیائومی بدون شک اولین انتخاب است که می‌تواند نسبت به سامسونگ برتری داشته باشد.

در ۶ ماه اخیر بین سامسونگ و شیائومی رقابت سختی برقرار بود. سامسونگ پرچمداران را با Galaxy Z Flip شارژ کرد و از طرف دیگر با معرفی نسل جدید سری A، کاربرانی را که میان رده‌ها را ترجیح می‌دهند راضی نگه داشت. اما با مقایسه امکاناتی نظیر بهبود صفحه نمایش، امکانات تشخیص هویت و باتری قوی‌تر به نظر می‌رسد شیائومی قیمت معتدل‌تری را عرضه کرده است.

فروش مدل‌های گوشی شیائومی فقط در ایران رو به رشد نبوده است. شیائومی پرفروش‌ترین برند اسمارت فون در چین است که در مدت زمان کوتاهی ارزش برند خود را بالا برده است.

اولین عاملی که باعث می‌شود قیمت گوشی‌های تولید شده این کمپانی با وجود امکانات کافی اقتصادی باشد، سیستم درآمدزایی این کمپانی است. این برند تمام واسطه‌ها را برای کسب درآمد حذف کرده و در عوض با خدمات تکمیلی خود کسب درآمد می‌کند. مثلا شیائومی در سیستم‌های همکاری درآمد سرویس‌های مشاهده آنلاین ویدیو شرکت کرده و از این راه نقدینگی خود را تامین می‌کند.

همین موضوع باعث شده تا قیمت گوشی شیائومی با وجود مسیر رو به رشد، ارزان‌تر و اقتصادی باشد.

شیائومی می‌تواند یک میان رده قابل اعتماد باشد

با وجود قیمت‌های گوشی و لپ تاپ که سرسام آور و کمرشکن شده‌اند، خرید گوشی‌های ارزان قیمت هم می‌تواند به نحوی به اقتصاد خانواده و افراد آسیب بزند. با این حال به چند دلیل می‌توانید به محصولات شیائومی و بهترین‌ گوشی‌های این برند اعتماد کنید:

گرافیک منحصر به فرد و کاربر پسند

صفحه نمایش مدل‌های شیائومی از هر نظر بهبود داشته‌اند. مدل‌های مختلف این برند از نظر اندازه مشابه با برندهای دیگر نظیر سامسونگ هستند؛ اما گرافیک بهترین گوشی‌های این برند نسبت به قبل بهبود یافته که احتمالا به سبب سیاست‌های خاص شیائومی در فناوری به کار رفته صفحه نمایش باشد.

شیائومی می نوت ۱۰ لایت یک نمونه مثال زدنی بوده از نظر طراحی و گرافیک به مدل‌های مختلف سری A سامسونگ نزدیک است. تمام امکاناتی که در این مدل می‌بینیم نسخه ارتقا یافته محصولات اخیر شیائومی هستند که به تازگی و در سال ۲۰۲۰ رونمایی شدند. بنابراین گوشی‌های شیائومی به لطف رابط کاربری، صفحه نمایش و قیمت اقتصادی می‌توانند گزینه قابل اعتمادی باشند.

عملکرد بهتر باتری‌ نسبت به سایر میان رده‌ها

ارزش خرید بالاتر شیائومی زمانی ثابت می‌شود که با باتری قدرتمند آن‌ها کار کنید. اگرچه وضعیت بهبود ظرفیت باتری را در سری A سامسونگ هم به وضوح شاهد هستیم اما عرضه مدل‌هایی با باتری ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعت یک جهش بزرگ برای شیائومی محسوب می‌شود.

 

سخن آخر:

نوسان قیمت لپ تاپ و گوشی نباید باعث شود بدون ارزیابی ارزش خرید محصول دست به انتخاب آن بزنید. حتی با وجود تغییرات لحظه‌ای قیمت گوشی می‌توانید خرید رضایت بخشی به شرط بررسی نقاط ضعف و قوت محصولات داشته باشید.

اگر بودجه محدودی در نظر دارید و از خرید پرچمداران ناامید شده‌اند، انواع گوشی‌های چینی می‌توانند گزینه‌های امیدوارکننده و جذابی برای برطرف کردن نیازهایتان باشند. گوشی‌هایی که در مسیر رشد قرار گرفته‌اند و چشم انداز درخشانی دارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.