3

بازگشایی نقاهتگاه‌های هلال احمر در صورت اعلام نیاز وزارت بهداشت

  • کد خبر : 7683
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
بازگشایی نقاهتگاه‌های هلال احمر در صورت اعلام نیاز وزارت بهداشت

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: بازگشایی دوباره نقاهتگاه‌ها یا مراکز درمانی سیار هلال احمر تنها منوط به درخواست وزارت بهداشت بوده و تاکنون نیز اعلام نیازی نشده است.

محمد نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره راه اندازی دوباره نقاهتگاه‌های هلال احمر در موج جدید شیوع کرونا گفت: بازگشایی دوباره نقاهتگاه‌ها یا مراکز درمانی سیار هلال احمر تنها منوط به درخواست وزارت بهداشت و اعلام نیاز این نهاد است و در صورتی که وزارت بهداشت نیاز به مراکز درمانی بیشتر یا نقاهتگاه داشته باشد باید به ما یا دیگر دستگاه‌ها ازجمله بسیج اعلام کند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ درخواستی از این وزارت خانه مبنی بر راه اندازی دوباره نقاهتگاه‌ها را نداشته‌ایم اما در صورت اعلام نیاز، آمادگی کامل برای راه اندازی آنها را داریم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره عملکرد نقاهتگاه‌ها تصریح کرد: این استراحتگاه‌ها مخصوص بیماران بهبود یافته از کرونا است که دوران کمون بیماری خود را سپری می‌کنند و به دلیل احتمال سرایت ویروس در این ایام، نقاهتگاه‌ها بستری می‌شوند.

نصیری همچنین درباره وضعیت توزیع انسولین نیز اظهار داشت: هلال احمر به عنوان توزیع کننده انسولین در کشور محسوب می‌شود و به هر میزان که معاونت غذا و داروی بیمارستان‌های علوم پزشکی این دارو را در اختیار ما بگذارند، ما نیز آن را در داروخانه‌های هلال احمر توزیع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این سهمیه به صورت روزانه به ما تعلق می‌گیرد و هلال احمر نقشی در کمبود آن ندارد بلکه تنها نقش توزیع را برعهده دارد. توزیع و سهمیه روزانه هلال نیز وابسته به معاونت غذا و دارو است.

گفتنی است، جمعیت هلال احمر در اسفند ماه سال ۹۸ و همزمان با شیوع موج اول کرونا، نقاهتگاه‌های خود را با مجموعاً ۲۴۰۰ تخت در استان‌های اصفهان، گلستان، مازندران و تهران برپا کرده بود.

۵۰۶۰۱۹۸

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.