10
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی:

برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس باید همسو با فرهنگ حسینی باشد

  • کد خبر : 3327
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس باید همسو با فرهنگ حسینی باشد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: همه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید همسو و همتراز با فرهنگ حسینی و عاشورایی باشد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، عباس پورحسن روز شنبه در نشست هماهنگی چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در بنیاد شهید آذربایجان شرقی، هفته دفاع مقدس را فرصتی ارزشمند برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، امام و منویات رهبری  دانست و افزود: باید توجه داشت که برنامه های تدوین شده در راستای مقررات بهداشتی و با رعایت پروتکل های اعلامی از سوی ستاد مبارزه با کرونا باشد.
 
وی اظهار داشت: زنده نگه‌ داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس از دیگر اهداف مهم و محوری برنامه های هفته گرامیداشت است که باید به بهترین شکل و هنرمندانه در این مسیر گام برداشت.
 
پورحسن، برگزاری مراسم تجدید میثاق با شهدا، غبارروبی و تعویض پرچم گلزارهای شهدا، تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا، اجرای ۴۰ نقاشی دیواری از تمثال شهدا، اجرای همایش‌های خیابانی، برگزاری نمایشگاهی از آثار به جا مانده از شهدا و وصایای گرانقدر آنها و برگزاری مسابقات قرآنی و هنری را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در ایام هفته دفاع مقدس اعلام کرد.
 
وی با تاکید بر لزوم حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید و آینده، یادآوری کرد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار ارزشمندی برای تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و همچنین بازگویی خاطرات آن دوران افتخارآمیز است.
 
پورحسن با بیان اینکه برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس ارزشمند و بسیار مهم است، افزود: انتقال مفاهیم دوران هشت سال دفاع جانانه مردم ایران به نسل سوم و چهارم انقلاب بسیار حائز اهمیت است و همه باید در این مسیر تلاش کنند.
 
وی دوران هشت سال دفاع مقدس را تجربه‌ای بزرگ و گران‌قدر برشمرد که به عنوان برگی زرین در تاریخ کهن این مرز و بوم تا ابد ماندگار خواهد بود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: همه برنامه‌های جمعی طی هفته دفاع مقدس همسو  با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
 
۳۱شهریور ماه همزمان با شروع تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشورمان در سال ۱۳۵۹ ، تا ۶ مهر ماه به عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس در تقویم ایران نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.