10
بدنبال نقض آتش‌بس در قره‌باغ؛

بمباران مناطق مسکونی آذربایجان توسط ارامنه/ ورود ارتش آذربایجان به قره‌باغ اشغالی

  • کد خبر : 5212
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۵۷
بمباران مناطق مسکونی آذربایجان توسط ارامنه/ ورود ارتش آذربایجان به قره‌باغ اشغالی
برخی از رسانه‌ها از ورود ارتش آذربایجان از مرز فضولی به مناطق اشغالی قره‌باغ خبر می‌دهند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، صبح امروز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای نظامی ارمنی، مناطق مسکونی و افراد غیرنظامی ساکن در مناطق آغدام، ترتر، فضولی و جبرائیل‌لی را مورد هدف توپخانه ای قرار داده‌اند.
 
در همین حال انتشار ویدئوهایی از سوی اهالی اصلاندوز نشان داد، اهالی این شهر مرزی ایران با صدای شلیک توپخانه‌ها و کاتیوشا از خواب بیدار شده و از خانه‌ها بیرون آمده‌اند.
 
تصاویر منتشر شده از سوی دو کشور آذربایجان و ارمنستان، حاکی است درگیری‌ها بر سر قره‌باغ از سوی ارتش دو کشور با شدت ادامه دارد.
 
 
▪️انهدام ۱۲ سامانه موشکی ضدهوایی ارمنستان
 
هر چند طرفین یکدیگر را به آغاز حملات متهم کرده و از بروز خسارت جانی و مالی در طرف خود سخن می‌گویند اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد میزان خسترات و تلفات طرف‌های درگیر در دست نیست.
 
البته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانه‌ای با بیان اینکه به منظور جلوگیری از فعالیت رزمی نیروهای مسلح ارمنستان، برای تأمین امنیت مردم غیرنظامی، فرماندهی ارتش آذربایجان تصمیم گرفته است ضدحمله را در کل جبهه آغاز کند، اعلام کرده؛ تاکنون ۱۲ سامانه موشکی ضدهوایی OSA یگان‌های پدافند هوایی ارمنستان توسط نیروهای آذربایجان منهدم شده است.
براساس این بیانیه، یک بالگرد جنگی نیروی هوایی جمهوری آذربایجان  نیز در جهت تارتار سرنگون شد اما اعضای خدمه زنده هستند.
 
 
▪️بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامیان
 
از سوی دیگر، منابع خبری منطقه از بمباران سهرها و روستاهای مرزی جمهوری آذربایجان توسط ارامنه خبر می‌دهند. به طوری که ویدئوها از بمباران شهر هورادیز حکایت دارند.
 
در همین حال برخی از شبکه‌های اجتماعی با اشاره به کاهش تنش‌ها نسبت به صبح خبر پیشروی نیروی آذربایجان به سمت قره‌باغ را مخابره کرده‌اند و حتی از ورود ارتش آذربایجان از مرز فضولی به مناطق اشغالی قره‌باغ خبر می‌دهند.
 
▪️اصابت خمپاره ارامنه به روستای خلف‌بیگلو خداآفرین
 
تصاویر ارسالی از خداآفرین هم نشان می‌دهد یک خمپاره رژیم اشغالگر ارمنستان به روستای خلف‌بیگلوی این شهرستان اصابت کرده، اما خوشبختانه عمل نکرده است.
 
همچنین نیروی انتظامی ایران با حصور در مرز آذربایجان، مردم و جوانان روستاهای قاراداغ به دور شدن از محل درگیری‌ها دعوت می‌کنند.
 
 
▪️قره‌باغ متعلق به آذربایجان است
 
رئیس‌جمهور آذربایجان در واکنش به درگیری‌‌های امروز با بیان اینکه قره‌باغ به متعلق به آذربایجان است، گفته؛ اجازه پایمال شدن خون شهدایمان را نخواهیم داد.
 
 
الهام علی‌یف از انهدام خودروهای نظامی متعلق به ارتش ارمنستان خبر داده و افزوده؛ ارمنستان در تلاش است در سرزمین‌های اشغالی‌ به صورت غیرقانونی مستقر شود. اما ما  از خاک خود دفاع می‌کنیم چرا که قره‌باغ متعلق به آذربایجان است.
 
 
شایان ذکر است؛ منطقه قره‌باغ بخشی از خاک جمهوری آدربایجان است که از سه دهه پیش در اشغال ارمنستان قرار دارد و هم اکنون ارتش ارمنستان در این منطقه مستقر است. قره‌باغ هرچند اعلام استقلال کرده و دارای دولت است اما هیچ کشوری استقلال آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.