11

بی‌توجهی شهرداری تبریز به مرگ درختان قره‌آغاج با وجود هدف‌گذاری احیای باغشهر تبریز

  • کد خبر : 3095
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
بی‌توجهی شهرداری تبریز به مرگ درختان قره‌آغاج با وجود هدف‌گذاری احیای باغشهر تبریز

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، درخت نارون که در زبان ترکی بدان قره‌آغاج گفته می‌شود یکی از درختان سازگار با آب و هوای منطقه آذربایجان است که اتفاقا از آشناترین درختان زینتی شهر تبریز نیز به شمار می‏‌آید. مهم‌ترین آفت درخت نارون، “سوسک برگ‌خوار درخت نارون” می‏‌باشد. در چند سال اخیر، شاهد عدم توجه و […]

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، درخت نارون که در زبان ترکی بدان قره‌آغاج گفته می‌شود یکی از درختان سازگار با آب و هوای منطقه آذربایجان است که اتفاقا از آشناترین درختان زینتی شهر تبریز نیز به شمار می‏‌آید. مهم‌ترین آفت درخت نارون، “سوسک برگ‌خوار درخت نارون” می‏‌باشد.

در چند سال اخیر، شاهد عدم توجه و فقدان سم‌پاشی مناسب آفت درختان نارون در شهر تبریز هستیم. آفاتی که همه می‌توانند نتایج آن را در اکثر درختان نارون در حال مرگ سطح شهر تبریز مشاهده کنند. در صورت ادامه بی‌توجهی تا یکی دو سال آینده، درخت نارونی در تبریز باقی نخواهد ماند.

با توجه به اینکه نگهداری درختان موجود بسیار باصرفه‌تر و کم هزینه‌تر از کاشت درختان جدید است و با در نظر گرفتن فقر فضای سبز در شهر تبریز، شرایط نسبتا سخت اقلیمی، کمبود آب، و همچنین صرف زمان طولانی و هزینه‌های زیاد تهیه و پرورش فضای سبز مناسب، آیا موقع آن نرسیده که به نگهداری مناسب درختان نارون هم توجهی شود!؟؟

آیا شهر تبریز که زمانی باغ‏‌شهر ایران بود، خواهد توانست هویت خود را بازپس گرفته و سبز شود و سبز هم بماند…!؟؟

.


http://tabrizeman.ir/?p=111864

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.