15

تاثیر کرونا بر روند فعالیت‌های عمرانی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 594
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
تاثیر کرونا بر روند فعالیت‌های عمرانی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: مقرر بود تکمیل واحدهای آسیب‌دیده از زمین‌لرزه در شهرستان‌های میانه و سراب تیر ماه امسال پایان یابد، اما کارها به دلیل زمستان سخت و کرونا با ۲ ماه تاخیر به اتمام خواهد رسید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، حافظ باباپور در حاشیه بازدید واحدهای بازسازی شده در اثر زمین لرزه سراب اظهار کرد: زلزله‌ آبان ماه منجر به خسارت ۱۰۰ درصدی سه هزار واحد مسکونی شد که از این تعداد ۲ هزار واحد نیاز به تعمیرات داشتند، ضمن اینکه۲ هزار واحد دامی نیز باید احداث می‌شد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت، تسهیلات اعطای وام ۴۹ میلیون تومانی و وام بلاعوض ۵ میلیون تومانی برای واحدهای تخریب شده در زمین لرزه نظر گرفته شد، افزود: البته وام ۱۵ میلیون تومانی تعمیرات و وام ۵ میلیون تومانی بلاعوض نیز در مصوبه بود که سر جمع، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو شهرستان سراب و میانه در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات اجرایی یک هزار واحد خسارت دیده شروع شده است به طوریکه عملیات فونداسیون ۵۵۰ واحد، نصب اسکلت برای ۲۰۰ واحد و اتمام عملیات برای ۲۲ واحد انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به طولانی و سخت بودن فصل سرما و شیوع ویروی کرونا، عملیات عمرانی در مناطق زلزله‌زده با مشکلاتی روبرو شد به طوریکه طبق برآورد انجام گرفته، این دو عامل روی ۴۰ درصد فعالیت‌های عمرانی اثر گذاشت.

باباپور با اشاره بر اینکه ۹۵ درصد تسهیلات بانکی عقد قرارداد شده‌اند، افزود: تا پایان بهمن ماه سال گذشته، تمام اعتبار واحدهای تعمیری جذب شده است.

زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.