4

تست کرونا باید ارزان باشد

  • کد خبر : 7469
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
تست کرونا باید ارزان باشد

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای شکل‌گیری اقدامات موثر در زمینه پیشگیری و درمان و قطع زنجیره کرونا تمام دستگاه‌های موثرباید در قالب کار قرارگاهی و۲۴ساعته کنار هم جمع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی قانعی در رادیو گفتگو گفت: ایران از نظر تعداد تست کرونای انجام شده در دنیا در رتبه ۱۱۴ قرار گرفته است.

وی افزود: ما بیماران را در اولین مراحل بیماری – روز شروع بیماری – تشخیص نمی‌دهیم.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: فرآیند تست‌گیری باید بسیار سریع و آسان و قابل دسترس باشد.

قانعی با اشاره به خرید تست سریع کرونا از کشور کره جنوبی، توضیح داد: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی دارند تا کیت‌های تست سریع کرونا را با نصف قیمت به دولت بفروشند.

وی با بیان اینکه برخی از مبتلایان کرونا به راحتی در کوچه و خیابان تردد می‌کنند، عنوان کرد: کره جنوبی با رصد و مکان‌یابی افراد دارای کرونا، جریمه‌های سنگینی را برای شهروندان کشور خودش تعیین می‌کند.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: حدود ۳۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا، علامت یا عوارض خاصی را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های مختلف نمی‌توانند به طور مستمر اجرا شوند، عنوان کرد: محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا باید به طور هوشمند اعمال و اجرا شوند.

مصطفی قانعی افزود: اعمال محدودیت‌های غیر هوشمند تبعات اقتصادی متعددی برای کشورها به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در خط مقدم شناسایی هوشمند افراد مبتلا به کرونا قرار بگیرد، عنوان کرد: ستاد اصلی کرونا نباید با مرکزیت وزارت بهداشت تأسیس می‌شد، چرا که این وزارت‌خانه نمی‌تواند مجری تمام بخش‌های مرتبط با کرونا باشد.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: وزارت بهداشت به دستگاه‌های مختلف سیطره ندارد و بر همین اساس فقط می‌تواند پیشنهادهای خودش را اعلام کند.

وی ادامه داد: برای شکل‌گیری اقدامات مؤثر در زمینه پیشگیری و درمان و قطع زنجیره کرونا تمام دستگاه‌های مؤثر کشور باید در قالب کار قرارگاهی و ۲۴ ساعته کنار یکدیگر جمع شوند.

مصطفی قانعی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روزنه» گفت: اگر تعداد کیت‌های تشخیصی کرونا در کشور افزایش پیدا کند، بخشی از مشکلات مرتبط با شیوع هرچه بیشتر برطرف می‌شوند.

وی اضافه کرد: متأسفانه ما روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا به دلیل وجود تحریم‌ها به کیت تست کرونا و ماسک دسترسی نداشتیم.

۵۰۵۷۸۴۰

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.