11

تشریح جزئیات مدیریت مصرف خون بیمار در بیمارستان ها

  • کد خبر : 4481
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۵:۰۹
تشریح جزئیات مدیریت مصرف خون بیمار در بیمارستان ها

مدیر پروژه عملی سازی علم «مدیریت خون بیمار» در مراکز درمانی، از تدوین استراتژی مدیریت خون بیمار برای یک دوره یک ساله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیریت و ارزیابی کم خونی قبل و بعد از عمل جراحی، روش‌های استفاده از خون اتولوگ و بازگرداندن خون بیمار به بدن وی، استفاده از استراتژی و روش‌های بیهوشی و ثابت نگه داشتن درجه حرارت مرکزی بدن و تکنیک‌های صرفه جویی در تزریق خون حین جراحی از جمله موارد مربوط به مدیریت خون بیمار است که سبب کاهش مصرف خون حین عمل جراحی می‌شود.

آزیتا چگینی مدیر پروژه عملی سازی مدیریت مصرف خون بیمار، از تدوین استراتژی به همین منظور خبر داد و گفت: این دفتر با تهیه مفاد آموزشی و آموزش پزشکان مشاور طب انتقال خون در سال جاری این هدف را دنبال می‌کند.

وی به آموزش پزشکان و متخصصان اشاره کرد و افزود: پزشکان مشاور طب انتقال خون در بیمارستان‌ها و ادارات کل انتقال خون طی برنامه آموزشی در مؤسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون آموزش می‌بینند و پزشکان مشاور طب انتقال خون به صورت آزمایشی در چهار بیمارستان تهران و یک اداره کل انتقال خون مستقر شده به انجام وظایف محوله مشغول خواهند شد.

چگینی همچنین از تدوین راهنمای تعیین حداکثر میزان درخواست خون (فرآورده گلبول قرمز) بر اساس نوع عمل جراحی خبر داد و گفت: پزشکان با استفاده از این راهنما با توجه به میزان پیش بینی شده خونریزی حین عمل مناسب‌ترین آزمایش‌های درخواستی قبل از تزریق خون را تعیین می‌کنند.

وی، استفاده مؤثر از خون و فرآورده‌های خونی، پرهیز از منقضی شدن تاریخ مصرف این محصولات، کاهش آزمایش‌های قبل از تزریق و کراس مچ (تعیین سازگاری خون اهدا کننده و مصرف کننده) غیر ضروری و افزایش کیفیت مراقبت از بیماران بستری نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی را از مزایای مدیریت خون بیمار و اجرای این راهنمای مصرف دانست.

۵۰۲۸۸۲۰

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.