13
رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذار طرح منطقه نمونه گردشگری حماملو از بی‌مهری‌ها می‌گوید؛

تصویب طرح هادی حماملو برخلاف قوانین/ طرح جامع نمونه گردشگری حماملو، قربانی طرح هادی روستا

  • کد خبر : 4971
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
تصویب طرح هادی حماملو برخلاف قوانین/ طرح جامع نمونه گردشگری حماملو، قربانی طرح هادی روستا
رییس هیات مدیره شرکت هما فرامرز تبریز، شرکت سرمایه‌گذار طرح منطقه نمونه گردشگری حماملو گفت: به فاصله چند ماه بعد از تصویب طرح جامع منطقه نمونه گردشگری حماملو، طرح هادی این روستا تصویب و امکان جایجایی روستا را که در طرح جامع نمونه گردشگری پیش‌بینی شده بود از بین برد و طرح را در معرض نابودی قرار داد.

محمدحسین یعقوبی در گفت وگوی اختصاصی با آژانس خبری تبریزمن، بااعلام اینکه طرح منطقه نمونه گردشگری حماملو از سال ۱۳۸۸ کلید خورد، اظهار داشت: البته در ابتدا طرح در قالب روستای هدف‌گردشگری بود اما بعدا به منطقه نمونه گردشگری تغییر یافت.
 
وی افزود: طرح جامع منطقه نمونه گردشگری حماملو بعد از چند سال تلاش بالاخره اردیبهشت ماه سال ۹۲ تصویب شد. این طرح در ۳۵۰ هکتار تهیه شده بود که خود روستای تاریخی حماملو و بخشی از اراضی دو روستای حماملو و آقابابا فرامرزی را شامل می‌شد.
 
رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذار طرح منطقه نمونه گردشگری حماملو ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای اجرای طرح در سال ۱۳۸۸ حدود ۶۰ میلیارد تومان بود و با تکمیل طرح، زمینه اشتغال مستقیم حداقل۳۰۰ نفر فراهم می‌شد.
.

 
وی با بیان اینکه به فاصله چند ماه بعد از تصویب طرح جامع منطقه نمونه گردشگری حماملو، طرح هادی این روستا در شهریورماه ۹۸ در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصویب شد، گفت: تصویب طرح هادی روستا، امکان جایجایی روستا را که در طرح جامع نمونه گردشگری پیش‌بینی شده بود از بین برد و طرح را در معرض نابودی قرار داد.
 
یعقوبی با اشاره به اینکه طرح هادی روستای حماملو برخلاف ضوابط و قوانین تهیه و تصویب شده، افزود: طرح‌های هادی باید از طرح‌های جامع تبعیت کنند که متاسفانه در این مورد توجه نشده است.
 
وی اضافه کرد: در صورت اجرای طرح جامع نمونه گردشگری حماملو، امکان ثبت جهانی این روستا فراهم می‌شد، اما نه تنها اینگونه نشد بلکه تصمیمات غلط و خارج از ضوابط اتخاذ شده در خصوص این روستا، طرح جامع نمونه‌گردشگری حماملو را به شکست کشاند، شرکای سرمایه‌گذار شرکت ما را فراری داد و خسارات مالی زیادی به شرکت ما تحمیل کرد.
 
یعقوبی در خاتمه سخنانش تاکید کرد: شرکت ما مورد بی‌مهری قرار گرفت و فرصت طلایی توسعه گردشگری شهرستان از دست رفت با این حال در صورت حمایت مدیران شهرستانی و استانی، آماده‌ایم این طرح را به تنهایی و یا با مشارکت سرمایه‌گذاران دیگر پیش ببریم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.