5

تلاش استرالیا برای گرفتن حق نشر اخبارش از گوگل و فیسبوک

  • کد خبر : 4384
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
تلاش استرالیا برای گرفتن حق نشر اخبارش از گوگل و فیسبوک

استرالیا لایحه‌ای را بازنگری می‌کند که به‌موجب آن فیسبوک و گوگل باید بابت انتشار اخباری که از رسانه‌های داخلی استرالیا دریافت می‌کنند به این خبرگزاری‌ها حق نشر پرداخت کنند. به گزارش یورونیوز، راد سیمز، رئیس کمیسیون رقابت تجاری و امور مصرف‌کنندگان در مجلس استرالیا اعلام کرد دست‌نوشت نهایی لایحهٔ فوق اوائل ماه اکتبر تقدیم مجلس […]

استرالیا لایحه‌ای را بازنگری می‌کند که به‌موجب آن فیسبوک و گوگل باید بابت انتشار اخباری که از رسانه‌های داخلی استرالیا دریافت می‌کنند به این خبرگزاری‌ها حق نشر پرداخت کنند.

به گزارش یورونیوز، راد سیمز، رئیس کمیسیون رقابت تجاری و امور مصرف‌کنندگان در مجلس استرالیا اعلام کرد دست‌نوشت نهایی لایحهٔ فوق اوائل ماه اکتبر تقدیم مجلس خواهد شد.

این در حالی است که فیسبوک تهدید کرده اگر چنین لایحه‌ای تصویب شود ممکن است به‌جای پرداخت حق نشر، انتشار اخبار استرالیا را به‌کلی مسدود کند.

 
گوگل
از سوی دیگر، گوگل هم اعلام کرده چنین قوانینی «جستجوی گوگل و یوتیوب را بسیار خراب» کرده، خدمات رایگان را به خطر می‌اندازد و ممکن است حتی اطلاعات کاربران را «تقدیم شرکت‌های خبری بزرگ» کند.

تنظیم‌کنندگان لایحهٔ اخیر همچنین گفته‌اند که برای برطرف کردن برخی نگرانی‌های گوگل نکاتی از دست‌نوشت نخست را اصلاح کرده‌اند اما «کلّیت آن دست‌نخورده» است.

چالش اصلی کار آن است که قانون تازه، فیسبوک و گوگل را در چانه‌زنی با رسانه‌‌های بزرگ وادار به تغییر الگوریتم‌های عمدهٔ خود می‌کند، امری که به‌هیچ‌وجه خوشایند غول‌های فناوری نیست.

فرانسه و اسپانیا نیز پیش از این قصد داشتند از گوگل و فیسبوک بابت انتشار اخبار داخلی‌شان حق نشر بگیرند اما در این راه موفق نشدند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.