11

تلاش هلال احمر برای آزادسازی ۱۵ میلیون دلار از کمک‌های بین‌المللی

  • کد خبر : 6262
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
تلاش هلال احمر برای آزادسازی ۱۵ میلیون دلار از کمک‌های بین‌المللی

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در تلاشیم دلارهایی که در خارج از کشور بلوکه هستند را به تدریج آزاد کنیم، با احتساب کمک‌های انجام شده و پول‌های قبلی حدود ۱۵ میلیون دلار در خارج کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی در رابطه با فعالیت‌های این جمعیت در دوران کرونا، گفت: در ابتدای شیوع کرونا جمعیت هلال احمر با بهره‌گیری از نیروهای خود توانست عبور و مرور جاده‌های منتهی به شهرها را که شامل تردد بیش از ۲۱ میلیون نفر و ۷.۵ میلیون خودرو بود را با استفاده از تب‌سنجی، اسکرینینگ و معرفی به بیماران به مراکز درمانی کنترل کند.

وی با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در حوزه معیشتی ادامه داد: در ایام کرونا ۳۰۰ هزار بسته معیشتی میان اقشار آسیب پذیر و ۵۰۰ هزار بسته اقلام بهداشتی و کمک‌های اولیه برای بیماران صعب‌العلاج توزیع شد. همچنین مردم خیّر و نیک‌اندیش هم بیش از ۸۵ میلیارد تومان کمک غیرنقدی و ۳۷ میلیارد تومان کمک نقدی به جمعیت هلال احمر داشتند که آن هم میان اقشار آسیب پذیر توزیع شد.

کمک یک میلیون دلاری فدراسیون بین‌المللی هلال احمر به ایران

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر از محل کمک‌های بین المللی هم یک میلیون دلار به کشور ما اختصاص داد که برای تهیه بسته‌های بهداشتی و اقلام ضروری بر اساس جمعیت میان استان‌ها توزیع کردیم.

همتی تاکید کرد: با توجه به معافیت‌هایی که به هلال‌احمر داده شده در تلاشیم تا دلارهایی که در خارج از کشور بلوکه هستند را به تدریج آزاد کنیم، با احتساب کمک‌های انجام شده و پول‌های قبلی حدود ۱۵ میلیون دلار در خارج کشور وجود دارد که در صورت آزاد شدن، شرایط را بهتر کرده و در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار می‌گیرد. بخشی از این مبلغ برای خانواده‌هایی است که در سیل اوایل سال ۹۸ آسیب دیدند و بخش دیگر آن مربوط به کرونا و تاثیرات آن بر خانواده‌ها بوده که به تدریج کمک‌های معیشتی بر اساس جمعیت استان‌ها در میان اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

۵۰۴۵۶۳۴

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.