14

تمام روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار آذربایجان شرقی برق رسانی می‌شود

  • کد خبر : 3292
  • ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰
تمام روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار آذربایجان شرقی برق رسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در این استان تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار به شبکه برق متصل هستند، گفت: برق‌رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار را جزو برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم .

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، اکبر فرج‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت های توزیع نیروی برق استان‌ها از نظر قانونی ملزم به برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند ولی ما به جهت محرومیت‌زدایی و کمک به مهاجرت معکوس برق رسانی به روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی بابیان این‌که در حوزه محرومیت‌زدایی از روستاهای استان، ۲۵ روستای زیر ۱۰ خانوار آذربایجان شرقی واجد شرایط اتصال به شبکه سراسری برق بودند، گفت: تاکنون ۱۲ روستای استان به شبکه سراسری برق متصل شده اند و ۱۳ روستای باقی‌مانده را تا دهه فجر سال‌جاری برق‌دار می‌کنیم.

وی همچنین از برق‌رسانی به روستاهای بالای ۵ خانوار سکونت دائم در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: رفع ضعف ولتاژ بخش خواجه از توابع شهرستان هریس از پست ملکیان که در نزدیکی تبریز قرار دارد با اعتبار ۶ میلیارد تومانی اجرا می‌شود که جزو مهم‌ترین پروژه‌های حوزه برق استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی از تامین برق صنایع در حال احداث در شهرک صنعتی اهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته دولت پروژه‌هایی به ارزش ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در شهرستان اهر بهره‌برداری شد.

وی افزود: تلاش می کنیم تا پایان مهرماه روشنایی ورودی شهر اهر از سمت ورزقان را تامین و به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با ذکر این‌که خرید تجهیزات برای تامین روشنایی ورودی اهر از سمت مشگین‌شهر به مناقصه داده شده است، گفت: تامین روشنایی جاده کلیبر نیز بعد از روشنایی ورودی جاده مشگین‌شهر در اولویت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی است.

فرج‌نیا از تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی آهک هیدراته، قند قانع و ۲ واحد فولاد در شهرک صنعتی اهر خبر داد و گفت: زیرساخت افزایش ظرفیت نیروی برق شهرک صنعتی اهر با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در حال انجام است تا بتوانیم در حوزه حمایت از تولید و اشتغال نقشی ایفا کرده باشیم و با افزایش ۱۴ مگاواتی برق شهرک صنعتی و توسعه زیرساخت‌های آن، مشکلی در تامین برق صنایع نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با بیان اینکه درصدد اجرای ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ در حوزه برق استان تا پایان سال جاری هستیم، اعلام کرد: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز، حدود ۸۰ میلیارد تومان پروژه برق در شهرستان‌های استان به بهره‌برداری رسیده است.


http://tabrizeman.ir/?p=112406

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.